Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vegas eller Rhino?

• skye10

Medlem
    13 mars, 2005 vid 07:24

Svar till:

Tack för svaren. ser ut att bli rhinon (im a rich bitch cool.gif) men nu fick jag tt erbjudande på en 17m2 skoop3 i nyskick för omkring 4 papp. är den fet?

så kan jag köpa en rhinotolva o rocka med också blush.gif

[/ QUOTE ]

Om du e en rich bitch, varför ägnar du ens en tanke på att köpa en beggad 17m2?

• chrille

Medlem
    13 mars, 2005 vid 07:25

Svar till:

ger inte fetare leading edge snababare styrning?

[/ QUOTE ]
    Varför skulle man få snabbare styrning med fetare leading edge? Det ger ju mer mostånd i luften och kiten borde därför förflytta sig långsammare.

Visserligen blir draken styvare och mer stabil med fet leading edge, men det är väl det 5:e linan kompenserar när man drar ner diametern på l.e.

Jag trodde framförallt snabbheten vid styrning berodde på avståndet mellan de två fästpunkterna för linorna ute på tippen.

Hur som helst så påverkas farten framåt mycket av l.e:s och struttarnas tjocklek. Man kör fan så mycket fortare med nya rhino 05 än vad man gjorde med Rhino1 som hade feeeta tuber.

• ian

Medlem
    13 mars, 2005 vid 13:07

jo jag kom ju på det nu, vore ju oerhört pinsamt att betala så lite för en kite, men man kanske skulle kunna betala honom lika möe som rhinon kostar?

angående fem linor beror detta väl på att leading edge är smalare och att formen är ”plattare”. Som bridles på en foil ungefär.

Tack chrille för svaren!

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications