Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Vem surfar mest i hela Sverige?
-
Vem surfar mest i hela Sverige?
Publicerad av niceride på 6 februari, 2008 vid 23:03Hade varit intressant vem som har flest dagar på vattnet/ mest tid på vattnet. Finns det nån helyllekille/tjej där ute som kör på minsta vindpust?
oaxen svarade 17 år, 2 månader sedan 7 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
Jag tror att surfen surfar mest av alla i sverige:
http://mytrims.com/sessions/index.asp?uID=1112Mycket imponerande
-
@pure 443250 wrote:
Jag tror att surfen surfar mest av alla i sverige:
http://mytrims.com/sessions/index.asp?uID=1112Mycket imponerande
Om jag räknar rätt hade han 100 dagar 2007, det måste väl varit många som kom upp i det?
-
Oregistrerad
Gäst7 februari, 2008 vid 06:17Hade inte S-4444 över 300 dagar för nått år sedan?
-
Det beror ju på hur man räknar också.
Flest dagar på vattnet eller mest timmar på vattnet?
Enbart Sverige?
Jag räknar bara vem som har roligast på vattnet, jag vinner varenda gång. : ))
-
Känns lite fuskigt det här, eftersom det beror väldigt mycket på var man bor. Skånes säsong slutar väl aldrig och västkusten har väl bara en kortare period med uppehåll. Men om jag kikar på min egen hemort där isläget normalt stoppar säsongen så borde Bjornen vara en av toppfavoriterna, trots kyla och skitväder så surfar han nästan varje möjlig surfdag.
-
Nänänä, stopp och belägg.
Den glädje med vilken jag möter vind, vatten och vågor de alldeles för få gånger vi får möjlighet att umgås är något alldeles oerhört stor. Och fin. Och vacker. Dagar som andra förkastar som ”för byigt”, ”för lite vind”, ”för dålig vinkel” tas med största tacksamhet emot. All tid på vattnet är kul tid! Skalan börjar på ”härligt” och går till ”religösa utomkroppsliga upplevelser kryddat med adrenalin, sann glädje och fullständig harmoni”.
Så – jag utmanar på största allvar ”roligast på vattnet”. En gren där jag tycker att ”kampen” på ett härligt sätt har utvecklas på många lokala spots, kanske framförallt på Torö (med folk som Jesper_B och Koa som fin-fina företrädare av äkta seglingsglädje) där den gemensamma stoken ofta är riktigt, riktigt skön.
Och vem som surfar mest i hela Sverige? Inte fasen är det jag i alla fall. Men jädrar var roligt det är, och faktum är att det efter 20 år i sporten är roligare än någonsin!
-
Vi borde starta en insamling till de som surfar mer än 300dagar per år så de kan flytta til Maui =)
-
Oregistrerad
Gäst7 februari, 2008 vid 08:50 -
@dr Masse 443279 wrote:
Den glädje med vilken jag möter vind, vatten och vågor de alldeles för få gånger vi får möjlighet att umgås är något alldeles oerhört stor. Och fin. Och vacker. Dagar som andra förkastar som ”för byigt”, ”för lite vind”, ”för dålig vinkel” tas med största tacksamhet emot. All tid på vattnet är kul tid! Skalan börjar på ”härligt” och går till ”religösa utomkroppsliga upplevelser kryddat med adrenalin, sann glädje och fullständig harmoni”.
Så – jag utmanar på största allvar ”roligast på vattnet”. En gren där jag tycker att ”kampen” på ett härligt sätt har utvecklas på många lokala spots, kanske framförallt på Torö (med folk som Jesper_B och Koa som fin-fina företrädare av äkta seglingsglädje) där den gemensamma stoken ofta är riktigt, riktigt skön.
Och vem som surfar mest i hela Sverige? Inte fasen är det jag i alla fall. Men jädrar var roligt det är, och faktum är att det efter 20 år i sporten är roligare än någonsin!
”Roligast på land” hade jag för två veckor sedan när 11 surfare samlades hemma hos mig i skogen och tömde vindunkar, ölbackar och champagne flaskor. Kvällen avslutades vid tretiden med surfrulle på bioduk…….det är mys det!
-
@dr Masse 443279 wrote:
OK, då är det inte bara jag som åker omkring med ett fånigt leende de ögonblick jag inte skrattar rakt ut.
Logga in för att svara.