Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Venezuela
-
Venezuela
Publicerad av sarav på 9 april, 2006 vid 17:08Alla ni som kan skryta med att ni varit i Venezuela och njutit, medan vi andra haft en lång torrdräktsäsong:
Det där vanliga;
Vart är stället att vara?, när?, till vilken flygplats? (enligt källa finns det 62 flygplatser i Venezuela!?!)… Eller finns det andra favoriter som kan passa sig för en månadstrip nästa vinter/vår?-Sara
eddie svarade 19 år sedan 8 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
för att kitea plattvatten ska du flyga till Porlamar på isla margarita och sen ta båt ut till coche. Finns ett kite ställe på Isla margarita men det är kasst.
Vill du uppleva mer än kite är nog inte coche riktigt stället att åka till.
Brukar blåsa på där under hela våren -
Blåsa på under hela våren, låter bra 🙂
Det är inte utan att man har lust att åka direkt…
Tack för din hjälp.
-Sara
-
SaraV wrote:Blåsa på under hela våren, låter bra 🙂
Det är inte utan att man har lust att åka direkt…
Tack för din hjälp.
-Sara
Blåsperioden är bäst fr o m mars (senaste åren).
Coche suveränt om du gillar plattvatten..
Hälsningar
Jens -
Så måste du åka till Los Rocqes eller hur det nu stavas. Blåser mindre där men det är hur grymt som helst!!! Kristallklart vatten o vit sand. Det är ca 360 små öar i bara sand som ligger inom räckvidd med båt. Hur grymt som helst att glida runt mellan öarna. Jag har haft diaree på en ö, men det behöver du inte tänka på. Kostar ca 1000kr ToR från Porlamar. När vi flög dit satt kapten o bråkade med sin gumma i mobiltelefonen under hela starten så det var annorlunda….
Lycka till!
/pewe
-
HugeO wrote:VZ suger som fan, jag hatar stället
skulle nog dock göra dig gott å dra dit nån månad. -
Hugo du var aldrig på Camibeach va? Efter första kvällen där var gåtan var löst till VZ framgångar i Miss World. Nästa gång jag åker dit ska jag vara en äcklig turist och klippa någon big brother frilla o bara hänga på Cami.
-
pewe wrote:Så måste du åka till Los Rocqes eller hur det nu stavas. Blåser mindre där men det är hur grymt som helst!!! Kristallklart vatten o vit sand. Det är ca 360 små öar i bara sand som ligger inom räckvidd med båt. Hur grymt som helst att glida runt mellan öarna. Jag har haft diaree på en ö, men det behöver du inte tänka på. Kostar ca 1000kr ToR från Porlamar. När vi flög dit satt kapten o bråkade med sin gumma i mobiltelefonen under hela starten så det var annorlunda….
Lycka till!
/pewe
Los Roches är grymt. Var där innan jag började kita och minns att det blåste konstant hela tiden men det var i februari nån gång. Flyget dit var också intressant…
Hur som helst, ett måste på en VZ-resa.nic
Logga in för att svara.