Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vi är på Öland och behöver hjälp att testa CrazyFlys brädor.

• haze

Medlem
    27 juni, 2009 vid 15:54

Tyckte LA-surf skrev för en vecka sedan att dom skulle ta in dom????

• haze

Medlem
    27 juni, 2009 vid 15:57
  • langens_kite

Medlem
    28 juni, 2009 vid 07:44

Vad hände med kitesweden fick de kicken?

• walle

Medlem
    29 juni, 2009 vid 16:20

Har alltid gillat crazyfly, sålde min -07:a förra året och ångrar mig!

Helt klart en av marknadens skönaste brädor, om ni får fram bra vind till helgen så ska jag släpa mig neråt!

jag behöver en bräda till som kompleterar min LF-recoil (plattvatten) bättre i chop som e bättre att köra överriggad och wakestyle med…

• brushanen

Medlem
    29 juni, 2009 vid 16:52
    Haze;555781 wrote:
    Tyckte LA-surf skrev för en vecka sedan att dom skulle ta in dom????

När Tania på Crazy Fly ringer upp är det lätt att falla för de brädorna. Det är värt att ringa dem för att höra när just Tania beskriver brädorna fnittrandes på sin brutna öststatsengelska. Hon framkallar härliga för min inre syn där hon demar en bräda endast iförd en minimal leopardbikini på ett högst personligt sätt. Inte så man tänkte på om det var träkärna, G10 fenor mm direkt när man talar med henne:)

• hengo

Medlem
    29 juni, 2009 vid 18:52
    walle;556107 wrote:
    Har alltid gillat crazyfly, sålde min -07:a förra året och ångrar mig!

Helt klart en av marknadens skönaste brädor, om ni får fram bra vind till helgen så ska jag släpa mig neråt!

jag behöver en bräda till som kompleterar min LF-recoil (plattvatten) bättre i chop som e bättre att köra överriggad och wakestyle med…

Tycker brädorna ser nice ut. Men bara för stroppåkning, ska du köra wakestyle äre ju bättre att satsa på en bräda som är byggd för det.

• walle

Medlem
    29 juni, 2009 vid 19:02
    hengo;556125 wrote:
    Tycker brädorna ser nice ut. Men bara för stroppåkning, ska du köra wakestyle äre ju bättre att satsa på en bräda som är byggd för det.

Jag körde min gamla Crazyfly med escalades… wakestyle!

återigen, grym bräda!

[img]http://lh5.ggpht.com/_uqXz66J7LMk/R91bmLtzPdI/AAAAAAAAALA/qF1d5Be__iQ/s640/DSC00142.JPG[/img]

[img]http://lh6.ggpht.com/_uqXz66J7LMk/R91bYbtzPNI/AAAAAAAAAI8/Wqejo6DmueI/s720/IMG_1122.JPG[/img]

• hengo

Medlem
    29 juni, 2009 vid 19:10

såg ju iofs helt OK ut! fick du borra eller har den inserts å så bred stance?

• walle

Medlem
    30 juni, 2009 vid 08:40
    Quote:
    såg ju iofs helt OK ut! fick du borra eller har den inserts å så bred stance?

.
    Jag fick borra i plattan på bindningarna, för att få så bred stance jag ville ha.

Vet inte om det e fler inserts på de nya brädorna?

• larssa

Medlem
    30 juni, 2009 vid 16:26

tror det skall vara det på Rockyn

• milkman

Medlem
    30 juni, 2009 vid 22:54
    Larssa;556260 wrote:
    tror det skall vara det på Rockyn

De verkar stämma bra. Vi får på Ronix bindningar utan att behöva tricka…. Jag skrev lite om det här: http://www.surfbussen.nu/post/CrazyFly-Rocky-Pro-med-bindning.aspx

Surfbussen__CrazyFly_withBinding_thumb_465_209.png

• hengo

Medlem
    1 juli, 2009 vid 10:41

Ser bra ut, synd bara att den är alldeles för kort (för bindningar). De skulle gjort 130 135 140 så hade det kanske varit nåt.

Kanske kommer?

• walle

Medlem
    1 juli, 2009 vid 11:05
    hengo;556410 wrote:
    Ser bra ut, synd bara att den är alldeles för kort (för bindningar). De skulle gjort 130 135 140 så hade det kanske varit nåt.

Kanske kommer?

Håller inte med där…

Körde min gamla CF med måtten 127×39, skönaste brädan hittills jag kört med bindningar.
    Nu e jag väl skapligt lättviktare med 74kg, men fortfarande så funkade det jevligt bra.

Har upplevt att andra kitebrädor blir lite för mjuka på mitten med bindningar, vet inte om det e sätter CF bygger på(trä och kolfiber) men flexet passar mig iaf kanoon.

• haze

Medlem
    1 juli, 2009 vid 11:15

Jens är det ni eller LA som kommer ha agenturen eller bägge?

• martent

Medlem
    1 juli, 2009 vid 11:58

Vi har gjort en stenhård suesiasbräda kommer finnas i malmötrakten, tror den blir nice med binningar.
    Uppbyggnaden på brädorna är ganska lika crazyflys.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications