Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Vi är på Öland och behöver hjälp att testa CrazyFlys brädor.
-
Vi är på Öland och behöver hjälp att testa CrazyFlys brädor.
milkman svarade 16 år, 3 månader sedan 8 Medlemmar · 20 Svar
-
Hur går det med era tester. Är nyfiken på att höra vad ni har att säga om Rockyn?
-
walle;556416 wrote:Håller inte med där…
Körde min gamla CF med måtten 127×39, skönaste brädan hittills jag kört med bindningar.
Nu e jag väl skapligt lättviktare med 74kg, men fortfarande så funkade det jevligt bra.Har upplevt att andra kitebrädor blir lite för mjuka på mitten med bindningar, vet inte om det e sätter CF bygger på(trä och kolfiber) men flexet passar mig iaf kanoon.
Well , smaken är som baken. men de absolut vanligaste när man går över till bindningar är att allt som är under ca135 känns som typ 125. Sen vill man ofta ha störra bräda (mer pop) eftersom att man kan hantera mer kraft med bindningar. Man kan då dessutom ha lite mer rocker än vad man skulle kunna haft på typ 125, eftersom att det är mer bräda att åka på. Ur wakestylesynpunkt alltså…
Det är vad jag har hört också, att de faktiskt ska vara styva på mitten, vilket ju är A och O och skitbra. Tror de finns potencial här, hoppas bara de gör något lite större och med mer rocker 🙂
-
Vi har inte testat Nog Larssa, återkommer när vi har fler som sagt sitt.
-
Milkman;556575 wrote:Vi har inte testat Nog Larssa, återkommer när vi har fler som sagt sitt.
Jag har kört Rocky’n nu iaf. Den var riktigt nice. Riktigt bra pop, skön i landningarna, funkade bra även i vågor. Jag trodde den skulle vara mer svåråkt, men det kändes ju nästan som den var fastvuxen på fötterna.
Kan lätt rekommenderas :laugh: -
Nu har vi också testat ordentligt. Skrev om det här: http://www.surfbussen.nu/post/CrazyFly-i-verkligheten.aspx
Sen kör vi introdealer på alla brädor under Juli, om någon är intresserad.
Sveriges billigaste kitevågis bland annat?! 🙂
Logga in för att svara.