Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Vi syns i Borrby i helgen
-
Var det stort i Borrby idag? Är det värt att åka imorgon?
VI hade fetaste dagen i sommar på Falsterbo! Tack till alla inblandade:)
-
Haze;485068 wrote:Gick ju att köra shorty utan problem….
Var va du?
-
@Molle73 485079 wrote:
Var det stort i Borrby idag? Är det värt att åka imorgon?
VI hade fetaste dagen i sommar på Falsterbo! Tack till alla inblandade:)
Stort är väl att ta i! 2 meter kanske men något mindre på em.
Betydligt mer och större vågor än igår i allafall.
Lite för lite vind tyvärr, första halvan av dagen funkade det hyffsat för dom flesta, senare på dagen/kvällen tog vi en downvindare
men vi fick kämpa väldigt mycket allihopa för att komma fram överhuvudtaget då vinden avtog ännu mer.
Resan tillbaka till spoten efter downvindaren kommer att gå till historien utan att avslöja allt för mycket men vi som var där vet! 😉Får passa på och tacka alla goa kiteare/kitearinnor för en härligdag, fylld med massor av sol vind och sand.
Fick prova Naish Cult 09 och lättare kite att köra har jag aldrig kännt på. Riktigt skön.
Någon körde SUP samt en del riktigt duktig vågkitesurfare gjorde utsikten behaglig för mig.
-
”Någon körde SUP”
Jasså!!??? (Sup=stolpiller på medicinska..) 😉Fett att ni hade vågorna! Vi körde en riktig dunder session på secretspot, sydkusten idag! Vågor , flytbrygga att hoppa och lagom med badisar.
Stor upp till Johan D för det! -
@Molle73 485163 wrote:
”Någon körde SUP”
Jasså!!??? (Sup=stolpiller på medicinska..) 😉Fett att ni hade vågorna! Vi körde en riktig dunder session på secretspot, sydkusten idag! Vågor , flytbrygga att hoppa och lagom med badisar.
Stor upp till Johan D för det!Jodå jag vet vad ett suppositorium är blir dock supp inte sup men som sagt kärt barn har många namn! 😉
-
Varför åkte de flesta (verkar det som) till Borrby istället för till Gislövs Hammar?! Inte för att jag nödvändigt vis vill att det ska bli mer folk där;-) men…
Jag blev kvar i G-löve och fick soft våg-kiteing mellan kl 10-14 i alla fall:-). Inte någon trängsel där heller (3 kiter och ca 4-5 vindsurfare)…
Någon av er andra som fotade eller filmade? Min digitala kamera är ju trasig och när jag filmade från stranden så var det bara vindsurfare ute.Visst var det gränsfall med vinden på slutet men efter det att jag fått låna lite dingstick och lagat vågisen så var det RIKTIGT sweet.
Tar dock ett tag för en pålands-vinds-van att klura ut bästa sättet att sätta tow-side cut back (vilket ju är ett måste på de långsamma vågorna för att få en så lång ride som möjligt). Min lösning blev att down-loopa kiten för att gå från tåsidan (höger) till hälsidan (vänster), styra upp mott läppen och samtidigt låta kiten fortsätta att loopa ett helt varv och gå över till tåsidan igen. På så vis kunde jag snabbt ändra riktning utan att tappa fart/drag och rida vågen hela vägen in trots vek vind:-)! -
we just didnt want to have to hang out with jonaish…. the chicks playing in the sand were much nicer to look at
-
patrikol;485101 wrote:Resan tillbaka till spoten efter downvindaren kommer att gå till historien utan att avslöja allt för mycket men vi som var där vet! 😉
ni ä så tuffa och jag vet vad ni gjorde!!
Logga in för att svara.