Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › VIDEO. Bra men tyst.
-
gött anton! du laddar bra och lever livet… vi ses väl i läjet så småningom, ha de gött tills dess och fortsätt peppa och leverera video!!
Nils -
Vi lär ju onekligen ses allihoppa så småningom! när är tävlingarna i varberg?
-
hildingdude;573691 wrote:Vi lär ju onekligen ses allihoppa så småningom! när är tävlingarna i varberg?
Gött Anton!
10 Oktober i Vbg är det tävling.
-
above_the_law;573123 wrote:Snyggt,
ganska varierat för att enbart vara freestyle/wakestyle, och imponerande åkning Anton!
Du kan (nog) gå hur långt som helst mannen…Hur ser livsplanen ut framöver?
Vad plugga, hur länge och var?
Hur går det med kite-karriären under tiden?Vill inte påverka dig för mycket men tänk på följande, oavsett vad du vill bli framgångsrik i (om du nu vill det)…
För att ”lyckas”/bli bäst/bra på något (sport/yrke mm) så krävs det:
– En tydlig målbild, som är framtidsinriktad och sporrande (ger en känsla av glädje).
– För att nå ett mål krävs att du verkligen; vill, tror och tänker genomföra. Dessutom måste alla parametrar vara påverkningsbara.
– Bra självförtroende (positiv självbild i sammanhanget)
– Offensiv och positiv attityd (men samtidigt ödmjukhet)
– Harmoni & Balans i livet (känsla av att höra hemma och ha kontroll över sitt liv)
– Uthållighet, och för det krävs det en ”äkta” inre drivkraft, samt att man inte gör ”rovdrift” på sin egen vilja (ex: Kita tillräckligt ”lite”/korta sessions för att du ska längta till nästa session direkt…).
– Slutligen, DU MÅSTE TYCKA ATT DET ÄR ROLIGT (på lång sikt…)…Och om målet är att bli en ”legend”;-) krävs det dessutom helt öppna sinnen och att aldrig följa ”alla andra”…
OBS! Dom här påståendena/tipsen är inte bara egna tankar, utan taget från ett antal föreläsningar med framgångsrika idrottsmän, idrottspedagoger, entreprenörer mm.
Det är ditt liv och du bestämmer själv…
Önskar dig lycka till oavsett hur du väljer:-)!Ses på vattnet dude! I em blir det feta sväll:-)
Bra skrivet!
Jag såg Anton 2008 i Lundåkra, visst tar han pauser men inte mer än 1-2 minuter då han dricker vatten. Sen bar det ut på vattnet igen, du köttar på bra Anton. Det är sån inställning som tar en långt!Vill även lägga till att det som skiljer proffsen från amatörer i alla sporter är antalet timmar i veckan de tränar.
Så om du nu vill satsa vilket jag tycker du skall ta chansen att göra så bör du nog dra utomlands så att du får bästa förutsättningarna till träning. Stick medans du har chansen du kan alltid komma hem jobba och leva svensson-liv senare. :cool2:
/Henke -
Kygen;573922 wrote:Bra skrivet!
Jag såg Anton 2008 i Lundåkra, visst tar han pauser men inte mer än 1-2 minuter då han dricker vatten. Sen bar det ut på vattnet igen, du köttar på bra Anton. Det är sån inställning som tar en långt!Vill även lägga till att det som skiljer proffsen från amatörer i alla sporter är antalet timmar i veckan de tränar.
Så om du nu vill satsa vilket jag tycker du skall ta chansen att göra så bör du nog dra utomlands så att du får bästa förutsättningarna till träning. Stick medans du har chansen du kan alltid komma hem jobba och leva svensson-liv senare. :cool2:
/Henkehehe. Jovisst jag kör väll på när jag är ute på vattnet. Men det är därför jag är på vattnet och inte inne på land.
Jag tror själv inte att jag kommer gå riktigt långt, inte för att jag inte vill utan för att jag inte har råd att resa för att träna utan det blir en massa slit innan man kommer iväg och sedan är det bara att börja om igen. Men det är fortfarande lika roligt som de var första dagen. -
Neven;573836 wrote:Gött Anton!
10 Oktober i Vbg är det tävling.
Jag tror inte jag kommer vara med på den. Men kanske om jag är hemma.
Logga in för att svara.