Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing videokamera + dataredigering???

• videokamera + dataredigering???

Publicerad av q-lobo på 21 maj, 2002 vid 21:08

nåväl. har lagt händerna på en sony dcr-trv900e pal och har filmat lite i helgen (bla i björkvik),

eftersom jag är ny på det här undrar jag nu vad jag behöver för att kunna lägga in detta i burken och redigera det, vilken typ av videokort som behövs och hur mycket ett sånt kostar.

gärna också en guide hur man gör (om det finns tillgängligt på nätet).

tacksam för svar

q-lobo svarade 23 år, 5 månader sedan 3 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    21 maj, 2002 vid 21:23

Halloj grabben! Trevligt att få se lite shyssta surf bilder på sig själv o polarna… På jobbet har vi ett kit för digitalkameror med video-kort o redigerings program och alla sladdar man behöver. Ja tror att det kostar runt 1500, men med den trevliga personal-rabatten oss surfare emellan så blir det nog billigare…:) Ja jobbar på OnOff ute i åkersberga, så har du vägarna förbi så fråga bara efter ”lill Anders” så ska vi nog kunna ordna det!!

Ha det bäst!

• q-lobo

Medlem
    22 maj, 2002 vid 08:52

låter som en date. vad är det för kort? och vilket typ av dator är det som behövs (prestanda).

• q-lobo

Medlem
    22 maj, 2002 vid 08:52

låter som en date. vad är det för kort? och vilket typ av dator är det som behövs (prestanda).

• anonym-anvandare

Medlem
    22 maj, 2002 vid 09:35

Annars är det bara att gå till Clas Ohlson och köpa ett firewirekort för 445 pix och då ingår ett enklare redigeringsprogram.
    Eller 900 pix för ett kort till laptopen (om du har en sådan).
    Lycka till!

/Jensa

• anonym-anvandare

Medlem
    22 maj, 2002 vid 12:36

i windows XP finns det hyffsat redigeringsprgram

• anonym-anvandare

Medlem
    22 maj, 2002 vid 18:30

Hmm… få se nu, det e ett firewire kort med kabel för snabbaste överföringen + två lättjobbade och bra redigerings program. Prestandan på datorn va 400mhz o funkar me windows 2000 mm… ja kollade priset idag och det e 1298 ut till kund, men som sagt, går att töja! Ha det bäst. mig når du
    på 070-7966798 el till onoff i åkersberga 08-7010610
    Det heter Pyro förresten…

• q-lobo

Medlem
    23 maj, 2002 vid 08:31

kör på 1400 mhz athlon och windows me, bör väl lira???

• anonym-anvandare

Medlem
    23 maj, 2002 vid 13:10

Ska fungera kalasbra med en sådan dator! Minst 256mb minne skulle jag nog rekommendera. 128mb går men det kan bli segt.
    /Jensa

• teabag

Medlem
    23 maj, 2002 vid 21:39

När du väl inhöstat Pyrokortet och redigeringsprogrammen från Å-berga så hör av dig.
    Jag fixar minne och skivor.

Det vore ett nöje att sponsra en sann entusiast.

Take care and stay on the beach

• anonym-anvandare

Medlem
    23 maj, 2002 vid 21:56

Njae… ja tror det blir lite segt…

Nejdå, det kommer flyta på som en oljad banan i elton-jhon´s röv… :;) Eller som ett riktigt fett plan i platt vatten…

Det e riktigt kul me digital-kameror! Va hos sony när dom demade nya lineupen… han filmade nåra klipp på mötet och klippte ihop det till en film me musik och riktigt shyssta byten (klipp) på c:a 5 min!! Där kan man göra riktigt grymma surf-filmer tänkte anders direkt och tittade drömande ut över grantopparna som rörde sig i brisen…. Ganska frustrerande att det e typ 30 flaggor som alltid brukar stå rätt ut o fladdra retsamt varge morgon man sitter i bussen på g till jobbet… Det blir en del: Host Host, harkel… ööh ja mår inte så bra idag, tror at ja måste stanna hemma….? Du vet nog hur det e! Ha det bäst! Ps… sista väderprognosen ja kikade på så utlovas 8-12 m/s syd-väst på lörd. Lite regn men det har väl alldrig stoppat en sann surfare! smile.gif Synd att ja ska kliva ut ur ett flygplan på 4000 meters höjd då… tongue.gif Ska bli riktigt maxat!!! Cs

• teabag

Medlem
    23 maj, 2002 vid 22:16

Vare du som har den röda bussen med nowork på ?

Heder.

Häälsa Åke från Johan och hälsa Ström att han nån gång ska fixa vettiga skivor så ni har kvalitet att sälja på jobbet.Kan inte vara kul annars…

• q-lobo

Medlem
    24 maj, 2002 vid 10:32

ska du flaxa? coolt, gjorde det i gryttjom förra året. 4000m fritt fall i 45 sek, det var det galnaste jag gjort.
    visserligen är jag ganska kaxig som person och har testat en hel del (extrema) saker fast när vi reste oss upp i planet och gick mot hålet i golvet vek sig fan benen nästan. hjärnan bröt ihop och skenade.

men tro mig du kommer aldrig ångra dig (om du inte gjort det förut vill säga)

tror att polaren hade ett pyro+sladd och program, (el rättare sagt hans jobb hade det fast inte länge till då förstås) så jag tackar för erbjudandet men avvaktar ett tag till, gratis är godast som sagt.

och en sak till landa lungt…

• q-lobo

Medlem
    24 maj, 2002 vid 10:38

jag återkommer när kortet är fixat, har fått ganska mycket arbete i mina händer (blev sågad vid knäna av min handledare precis). ganska pinsamt faktiskt.

hur fan förklarar man att man istället för att sitta och forska och leta material har varit ute och pressat i varenda liten vindpust som erbjudits och särskilt för en person som inte har en blekaste om vad vindsurfing egentligen är.

tyvärr så är dessa personer grymt duktiga på att se ifall man försöker skarva ihop en historia, det faller ihop direkt

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing videokamera + dataredigering???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.