Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Videokamera hjälp..vilken ska jag köpa.

• eriksson

Medlem
    7 april, 2004 vid 20:16

Börje, Filmen du hade lagt här på konfen för ett tag sen,filmade du det med din Panasonic? Och vad behöver jag för codec för att se den?

• skywalker

Medlem
    8 april, 2004 vid 09:11

Svar till:

Jepp! fick tillbaka varenda krona smile.gif

[/ QUOTE ]

Gött wink.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    8 april, 2004 vid 14:55

Köp 18 pga den analoga ingången.
    Jag har en TRV 19 som jag är riktigt nöjd med men den saknar analog in.
    Bra att ha om du skall lägga över analogt på dvd ex nån surfrulle på vhs eller om du vill koppla på en hjälm kamera (extern lins)
    Pruta inte på priset och ångra dig sen, det gör jag!

• eriksson

Medlem
    8 april, 2004 vid 17:13

Har ändrat mej lite. Det blir nog en Panasonic NV-GS15, den är liten, med både DV in och ut. Och bildkvaliten är i närheten av HC14.

• imported_borje

Medlem
    8 april, 2004 vid 17:27

Hej, du behöver inga codec för att se filmen, den är i wma format(windows media). Ja, den var filmad med nya kameran. Jag har laddat upp filmen till ftp:n, men det verkar ta ett tag innan de flyttas från incomming till nya. Hoppas att konfmastern lägger upp de nya snart.
    Gör dock ingen kvalitéts mätning med den filmen, den är grovt komprimerad, orginalfilmen blir fantastiskt bra. Du blir inte missnöjd om du köper panasonicen!
    Lycka till, ser fram emot mycket film här på konfen smile.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    8 april, 2004 vid 17:44

JVC är betydligt mindre än Panasonic och väl så bra. 24xzoom ger skakiga bilder.

• anonym-anvandare

Medlem
    8 april, 2004 vid 17:44

JVC är betydligt mindre än Panasonic och väl så bra. 24xzoom ger skakiga bilder.

• styret

Medlem
    8 april, 2004 vid 18:03

hähä själv har jag stulit en canon XM-2:a, kostnad runt 25 papp, över lovet. härliga tider!

• imported_borje

Medlem
    8 april, 2004 vid 18:43

Skakiga bilder? Du menar skakig video hoppas jag, jo det är klart, den som lyckas filma stadigt med 24X zoom utan stativ när det blåser 10m/s ska ha en eloge. Men som tur är finns stativ och det funkar bra. Sen kan man ju filma med 20 och 16 ggr. zoom oxå smile.gif Välja och vraka

• anonym-anvandare

Medlem
    17 september, 2004 vid 16:12

Har en modell:18, jättenöjd!!
    En kul skillnad är att den modellen har touchkontroll på lcd-skärmen..Annars väldigt bra kamera, otrolig skärpa..

Mvh Kenneth

• marty

Medlem
    17 september, 2004 vid 16:59

Visst, Sony är lite dyrare men kvalitén är också bra. Sony kör med Carl Zeiss optik vilket ÄR kvalite. Har man jobbat med digitalkameror vet man att det inte är Mpixel antalet som är avgörande utan optiken, delvis samma för digital video. Jag har själv en DCRHC40 som är hur bra som helst.

Var hittade du undervattenshuset för det priset förresten ?

Mvh Marty

• anonym-anvandare

Medlem
    17 september, 2004 vid 22:30

Finns trådar i ämnet. Har du degen skaffar du en begagnad 3CCD kamera. Överlägsen bildkvalitet. Vad gäller digital zoom, så använder man i regel inte det, eftersom bildkvaliteten blir kass(sämre)…nej kass, iallafall för färdig film. För övrigt så brukar det finnas antiskak-funktion så är väldet beundransvärt o trevligt. Men det snor bildkvalitet, så skaffa samtidigt ett stativ om du inte har ett redan. Stativ=ett måste.
    För film överhuvudtaget så är extern mic grymt som fan. Du får bort ljud från själva kameran och det burkiga i ljudet. Vad mer…en annan cool gadget är ett polarisationsfilter(pol-filter), som i princip ”göttar” till färgerna lite, så att vanliga mulna dagar inte ser ut som en katastrof och som samtidigt ger soliga dagar o blå himmel lite av en maffigt utomlandskänsla.
    Sedan kommer du till redigering av materialet…men det är ett annat kapitel.
    Det var för f-n vindsurfing du skall filma..!!??

Kör hårt.
    /David

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Videokamera hjälp..vilken ska jag köpa.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.