Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vietnam- give me more

• Vietnam- give me more

Publicerad av nundy på 29 augusti, 2007 vid 15:34

Har redan fått tag på en del bra info om vietnam här på forumet..
    Ska dit december-januari med he-la familia.

Det jag mer undrar över är om någon har varit på Phu Quoc och kajtat? Jag såg på en karta att det var en windsurfsymbol utanför en strand och dessutom så är det inte högsäsong för dykning pga vind.. så det bådar ju gott! Men har inte lyckats hitta någon specifik info om det.

Någon som vet mer/har varit där?

Tänks

nundy svarade 18 år, 2 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • nic

Medlem
    29 augusti, 2007 vid 16:26
  • nundy

Medlem
    29 augusti, 2007 vid 21:37

@nic 409781 wrote:

http://www.virtourist.com/asia/vietnam/phu-quoc/13.htm

nic

Sedär ja. Verkar ju inte helt hopplöst alltså.. Ingen som varit där??

• atte

Medlem
    30 augusti, 2007 vid 17:33

@nundy 409901 wrote:

Sedär ja. Verkar ju inte helt hopplöst alltså.. Ingen som varit där??

Du ska få ett tipps om en fet spot! Jag ängnade en heldag på moppen, åkte ön runt och ner på 100tals ställen för att kolla bechen och detta är den klart bästa. ligger på östra sidan och funkar på vindriktningar från 45° – 180°.

Lite knivigt att komma dit för det finns ingen väg ner på stranden, det går en stig genom 3 tomter, man får akta så att man inte river ner deras hängande elledningar med brädan som man har på ryggan.
    Skulle tro att kordinaterna är 10°11´55.84″ N 104°03´24.42″ E

http://maps.google.com/maps?ll=10.194738,104.05779&z=14&hl=en&t=h

Plattvatten och långgrunt ca 200m ut, där ute bryter vågorna.
    På bilderna blåser det ca 9ms och du kan ju se själv brytet i bakrunden och det nästan platta vattnet….
    På bilden mot stranden kan man skymta en bambuhydda i bakrunden som ligger på norra delen av stranden. Hittad du ”lyxvillan” så har du hittat rätt.

Folket där är supernajsa och bjuder på nyslicad cocosnöt, Vill att du gifter dig med deras 10åriga dotter mm. Jag va där 2 dar i rad och körde innan jag drog vidare. Hade jag vetat att Muine på fastlandet inte va lika naijs så hade jag stannat längre.
    Hör av dig när du varit där och hälsa från mig.

/Atte

• nundy

Medlem
    30 augusti, 2007 vid 18:29

Ahh ser ju förträffligt ut. Det blir en runda förbi Mui Ne med största sannolikhet också.. Ska vara på Phu Quoc i 6 dagar 🙂

Tack för tipset!!

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications