Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilka filmer?

• Vilka filmer?

Publicerad av baywatch på 2 februari, 2004 vid 21:17

Läste i ett inlägg tidigare idag att det skulle finnas några filmer som visar loopen väldigt bra.. Nu hittar jag inte tråden igen och vet inte vilken film jag vill ladda ner. Någon som kommer ihåg eller vet vad filmen hette?

Måste börja ladda med lite film nu inför våren!! laugh.gif

karnan svarade 21 år, 3 månader sedan 4 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • karnan

Medlem
    3 februari, 2004 vid 07:58

Kanske är det mitt inlägg du syftar på. Jag hittade en film på Emule som heter ”Rotations”. Filmen har fransktalande speaker, vilket förstås är ett bekymmer, men jag tycker ändå att den är extremt pedagogisk. Hela filmen (drygt timmen lång) ägnas uteslutande åt loopteknik. Minns jag rätt går de igenom framåt, bakåt, pushloop och speedloop. Filmidéen bygger på att man visar sekvenserna om och om igen, så man hinner verkligen fatta alla momenten. Ett extra bonus är det charmiga åttiotalsstuket på riggar och utrustning.

Hälsningar

/Johan

• diil

Medlem
    3 februari, 2004 vid 08:56

Har du lust att lägga upp den på ftp:n? Jag skulle behöva gå igenom den rullen ett par tre femton gånger tror jag… /D

• karnan

Medlem
    3 februari, 2004 vid 14:18

Njae, tror inte KonfMaster blir så glad då. Den torde vara copyrightskyddad och dylika filmer är väl banlysta på ftp:n.

/Johan

• baywatch

Medlem
    3 februari, 2004 vid 14:37

Hur kan man få tag på filmen då??
    Skulle gärna se den eftersom loopen snart är på G!…

• anonym-anvandare

Medlem
    3 februari, 2004 vid 15:09

Håller med…et je parle francais tres bien!

• anonym-anvandare

Medlem
    3 februari, 2004 vid 21:11

Ladda ned eMule från:

http://www.emule-project.net/

Installera. Läs FAQ:en. Starta programmet. Klicka connect. Sök. Välj DL. Vänta ett par dagar. Lätt som en plätt.

/Johan

• baywatch

Medlem
    4 februari, 2004 vid 18:21

Håller på att ladda ner filmen rotations nu. Går tyvärr mkt långsamt, tycker det borde gå snabbare med ADSL… Jag vet inte om man behöver ”status” för att snabbare kunna ladda ner saker??… Någon som vet?

• karnan

Medlem
    5 februari, 2004 vid 08:39

Om du kör med Emule så bestäms allt av ditt Q-number (kö-nummer). Ju mer du laddar upp desto snabbare anvancerar du i kön, och desto snabbare får du hem grejerna. Det sägs också att Emule gör sig bäst om man laddar ett tiotal filer samtidigt. För att få lite fart i burken så bör du låta den stå och tugga ett par dygn, därefter går det lättare. Ett annat tips är att stänga av eventuella brandväggar när du laddar. Givetvis kan det innebära andra typer av problem, men det bättrade på min dl-rate med 50%. Men som jag skrev i ett tidigare mail — läs FAQ:en eftersom allt du behöver veta står där.

/Johan

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilka filmer?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.