Med mina 71kg ligger jag nog rätt nära dig Markforce.
Jag var bara med på Lördagen då jag hade andra åtaganden på söndagen vilket var mycket trist när man såg hur mycket vind det var på söndagen.
Jag körde med Warp F2006 6.8, F2 SX S och Select viper speed 28 cm hela lördagen. Min bästa speed var 60 km/h med flera repor precis under. Seglet kändes kanon hela tiden men jag hade inget fly med byarna, varje gång jag körde var det vindhål innan eller på banan. Jag saknade det där lilla extra trycket hela tiden. Speed segling handlar mycket om timing och att ha flyt hela repan, bra stance, inget sjögräs, tima byn perfekt och sen bara flyta igenom repan utan tryck på bakfoten, känns hur enkelt som helst i teorin men är oerhört svårt att få till det på vattnet. Fastnar man lite på en våg så är det -2 knop och så var den repan körd. Seglade sida vid sida med Daniel B en repa, jag tyckte vi körde exakt lika men han hade 64 km/h på sin gps och jag bara 59 km/h. Så det är de små detaljerna som avgör toppspeeden.
Sen gjorde ju sjögräset sitt till att det inte blev bättre hastigheter, jag behövde verkligen en sjögräsfena. Vad kör ni andra med för gräs fenor, vad rekomnderar ni ??
För att nå de riktigt höga hastigheterna behövs nog också en viktväst till nästa säsong. Man ser att de tunga starka seglarna har en klar fördel, men med lite mer träning så ska det nog gå att avancera något till nästa år.
Speed är en utmärkt komplement till formula. eller borde fler speedare segla formula för att bli snabbare ?  För övrigt har F2s formula samma rocker som F2 SX S.