Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Vilka surfar i Sthlm?
-
Vilka surfar i Sthlm?
Publicerad av anonym-anvandare på 2 juli, 2003 vid 19:00Tja
Tänkte på hur många av er som surfar i sthlms området?
Det vore kul att surfa med ngn från trakten.Ge mig gärna tips på bra spots som ni anser runt sthlm.
Mvh Claes
muts svarade 21 år, 10 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
Bra timing av frågan Claes!
Vi avslutate familjeseglingen redan idag p ga trist väder. Vilket innebär att jag får vindsurfing-permission fram till söndag. I morgon skall det vara regnigt men blåsa upp till kuling i stockholms skärgård. Vindrikningen kommer först vara ostlig och därefter vrida till syd.
Jag tänkte sticka ut i morgon och funderar på att ta mig ut till Näsby Park Kråkudden. Det borde passa den vindriktningen och jag vet att några surf-chattande bröder brukar rekommendera Värtan.
Är du intresserad kan du maila eller ringa mig snarast möjligt. Om du vill kan jag hämta upp dig och surfprylarna. Jag kör nämligen en handikappbuss!
Surfhälsningar från
Per-Arne Feldt
073-973 69 74
perarne.feldt@bredband.net -
yupp jag hoppas också på värtan, och näsby, imorgon… inatt ska det bli ännu bättre men, då e de ju lite mörkt… nån som har en självlysande flytväst och en vattentät pannlampa att sälja??
om du bor i norrort, så är österskär och trälhavet (breviksbadet) lämpligt för sydliga till västliga vindar tror jag det va… näsby är väl bäst i nord-sydostliga vid kapellskär får man nog lite mer vind men det är längre att åka, gå in på stockholmvindsurf så har du en spot-lista, ses på värtan imorn om du åker till näsby… mvh Jeppe
-
tja
Kul att ngn hörde av sig:)
Jag ska tyvärr åka till mitt landställe nu fram till på tisdag och klämma in lite surfing men veckan efter det surfar jag gärna. Vi kan väl höras så drar vi iväg och surfar ngn dag.
Ha det bra
Mvh Claes
brandman130@hotmail.com -
Bor i Sollentuna, men surfar mest i Näsby Park (finns så många trevliga likasinnade att prata med där när det ändå aldrig blåser)
-
då bor vi i samma stad:)
Och visst kommer jag ihåg då snodden gick av i bungy jump, om du hoppade dagen innan så var det kanske mig du åkte upp i kranen med. -
Tjena!
Jag tror att jag kanske sticker ned till Näsbypark idag…
Mitt på dagen i så fall. Jobba kan man göra resten av livet -
Fan det blåser ju bra idag(i alla fall för mina kunskaper) synd bara att man har 2 tentor idag… Men men en avklrad och en kvar. Någon som vet om det ska blåsa imorgon funderar på att dra till sommarsugan och då blir det väl antagligen Norrtäljeviken eller Kappellskär.
Men med min tur så är det väl blankvatten imorgon
Logga in för att svara.