Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vilken 12’a håller man längst??

• Vilken 12’a håller man längst??

Publicerad av biorno på 24 maj, 2004 vid 12:09

Tänkte köra med ca 12 som min minsta drake i år väger ca 85 pannor, några erfarenheter vilken drake som går att hålla i mycket vind men som även fungerar i hyffsad lätt vind (ofta motsatsen kanske men..) ?

Lift Pro 11.5?

pepa svarade 21 år, 5 månader sedan 11 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • roland

Medlem
    24 maj, 2004 vid 12:29

Har provat den i lite vind för ett årsen den var grym då men hadde ju inte provat några 04 då den har inte så mycket grund power men kan snabbt jobba fram tryck för den går snabbt genom fönstret. Den e ganska klent byggd så det kanske blir svårt att hitta non som e i bra skick har inte sett en ända liftpro i sverige och enligt ägaren kunde man hålla den grymt länge. såg 04 12an det verkar som om den jellyfishar lite men han kanske inte hadde pummpat tillräkligt

• arnold

Medlem
    24 maj, 2004 vid 18:52

Är grymt nöjd med min nya Globerider Lift 12:ans vindregister. Tycker att KPO systemet fungerar riktigt bra. Väger 85 kg och håller den lika länge som min fd. Arx 9.5, kanske 12-13 m/s

• ollefax

Medlem
    24 maj, 2004 vid 20:57

ingen drake som jelly fishar sen björn varit på pumpen!

• mackan

Medlem
    24 maj, 2004 vid 21:13

naish X3 kanske. borde kunna hålla en EH Freestyle 12a väldigt länge oxå. har aldrig kört EH12an riktigt överriggad men min 14 kan jag hålla sjukt länge.

• nilsson

Medlem
    24 maj, 2004 vid 21:31

Globerider curl ca 14m/s

• bohn2fly

Medlem
    24 maj, 2004 vid 21:32

Psycho 12.5 rockar fett såklart!!! grin.gif grin.gif grin.gif

• dakant

Medlem
    24 maj, 2004 vid 21:35

Rhino -04 är ju jaaalit najsa i de övre registren numera.
    Släpades runt bland vågorna utan problem i 12 m/s fullständigt odepowrad med min 14. Väger typ 87 kg. 10:an känns som att den funkar en bra bit över 15 m/s har tyvärr inte testat övre gränsen ännu.

• anonym-anvandare

Medlem
    25 maj, 2004 vid 07:56

Wipi Airblast 11.5 2002 säger jag bara! wink.gif
    Inget vidare bottedrag dock. frown.gif

Jag (70 pannor) håller min EH12a till typ 12m/s (har varit ute i mer med den) o det är forfarande kul.

Niklas

• anonym-anvandare

Medlem
    25 maj, 2004 vid 08:16

känns som att du har ställt en lite konstig fråga… varför skall du absolut ha en 12a?
    skoop3 11.5 tror jag absolut att du kan hålla längst, man blir typ ’aldrig’ överriggad, däremot är det inget bottendrag och jag gillar den inte över huvudtaget…

efter den skulle jag säga rhino04 12 och BTnitro 12, men som sagt jag tycker du ställt fel fråga, sjalv skulle jag ta en EH 10a istället, roligare än alla de andra…

my2c
    /david

• anonym-anvandare

Medlem
    25 maj, 2004 vid 08:25

X3 har mycket bra depower. Jag håller min 12:a till ca 15 m/s om det är jämn vind.
    //Stefan

• falk__enberg

Medlem
    25 maj, 2004 vid 09:30

F-ONE Mach2 -03 funkar upp i minst 13 m/s smile.gif

• pepa

Medlem
    25 maj, 2004 vid 09:52

Takoon är en jävla meskite. Den håller du fett med lätt länge.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vilken 12’a håller man längst??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.