Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › vilken är den lösaste bräda ni seglat ?
- 
		vilken är den lösaste bräda ni seglat ?Publicerad av anonym-anvandare på 30 december, 2002 vid 12:12själv är det lösaste jag seglat en rrd 255, 
 vill lösa mysteriet varför en shape är lös.anonym-anvandare svarade 22 år, 10 månader sedan 8 Medlemmar · 11 Svar
- 
			11 Svar
- 
Min Mystery 252:a är,hrm, hyfsat lös… Det tog ett par vändor att förstå den… 
 Men nu e ja kär:)Ha d gott 
- 
Kolla bräddesign-länkarna här, det kanske ger dej ledtrådar: 
 http://www.surfblaskan.com/features/gear/index.html
- 
provade en strapper inte det lösaste jag testad 
 men definitivt den skönaste brädan.
 Konstigt att de i surftidningar inte har med
 loose som poäng,
 på hawaii pratas det ju mest om hur loose en bräda
 är då den är bra.
- 
ok,ok,ok,ok,ok,ok,ok,ok,ok,ok,ok,ok,ok,ok,ok,ok,ok,ok,ok,ok,ok,ok,ok,ok,ok,ok,ok,ok,ok, 
 …… 252cm…….. …. ….
- 
För sisådär 20 år sedan fanns det en nybörjar bräda med gult skumgummi överdrag på, den var rätt ”lös”. Kändes och såg ut som en tvättsvamp   
- 
Hahah!:.. Tror jag vetvilken du menar, läste om en gul skumbräda i en gammal surftidning. De som testat beskrev den som att segla en ryamatta   
- 
Jösses – tror vi har en sån (eller liknande iaf) liggande på klubben (LBWS)! 
- 
Har några sköna bilder på nämnda ryamatta, anno 79-80, ska se om jag hittar dom. Farsan hyrde brädan i marinan i Grisslehamn och vi hade den hela sommaren. Funkade lika bra som 5-manna kanot och brygga. Det var även poppis att leka herre på täppan på den. En sak som definitivt inte var lös på denna bräda var kölen. Just det; detta monster hade en gjuten köl som satt där den satt. Däcket var som sagt mjukt; vilket ju kommit på modet igen på vissa av dagens nybörjarbrädor. 
- 
jag seglade en bräda en gång som vid 6 knop fick 
 centerbordsplaning ca 6 knop, då man tryckte ner
 vänster kant så svängde den åt höger, hjälpte inte
 vid borttagande av centerbord heller.
 tror den hette cyclone, termoplast 365 lång.
Logga in för att svara.