Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vilken är er favoritbräda – plattvatten?

• skotten

Medlem
    4 juni, 2009 vid 17:52

LF boards are sheeeit.. the locals have broken loads of them, I saw them in johans bedroom when I was stroking his hair while he slept…

• pepa

Medlem
    4 juni, 2009 vid 18:36

Alla brädor funkar i plattvatten.

• johanw

Medlem
    4 juni, 2009 vid 18:36
    MagnusH;550882 wrote:
    Har hört rätt många hissa Naish Thorn Full Carbon tidigare. Dyr bara när man knäcker en per säsong så då får den va fan så bra.

Martin & Johan: Ska ngn av er till Habo idag? Isåfall vore det toppen om man fick testa LF Recoil eller Recoil Comp.

fick du testat någon bräda idag? elelr martin hade redan åkt när du kom ner?

• skejtar_henke

Medlem
    4 juni, 2009 vid 18:44

Han fick prova en riktigt bra bärda istället 😉

• johanw

Medlem
    4 juni, 2009 vid 19:01
    skejtar_henke;551078 wrote:
    Han fick prova en riktigt bra bärda istället 😉

jag visste inte att du köpt en LF bräda henke:tongue:

• magnush

Medlem
    4 juni, 2009 vid 20:21
    JohanW;551076 wrote:
    fick du testat någon bräda idag? elelr martin hade redan åkt när du kom ner?

Martin var inte där längre.

Men testade Niklas bräda – Naish Thorn FC. Den kändes riktigt bra men den är sjukt styv. Det är jävla massa pop i den men det finns inte mycket utrymme för att slösurfa där inte utan man måste satsa 100% hela tiden vilket jag knappast orkar även om jag gärna vill tro det 🙂 . Vill testa vanliga Thorn eftersom jag faktiskt tror att lite mjukare bara är skönare, även om man säkert vänjer sig vid FC.

Någon som har testat Thorn och kan jämföra med Thorn FC?

Pratade dock med Kalle på plats med och LF Comp är värd att testa. Verkar som att ni inte knäckt några sådana än eller??? Bra pris på dem med även om de verkar lite tunga.

Sedan är jag lite nyfiken på Slingshot Misfit med men det verkar inte vara många som kör den i Sverige eller? Ngn som prövat den?

/Magnus

• johanw

Medlem
    4 juni, 2009 vid 20:28
    MagnusH;551119 wrote:
    Martin var inte där längre.

Men testade Niklas bräda – Naish Thorn FC. Den kändes riktigt bra men den är sjukt styv. Det är jävla massa pop i den men det finns inte mycket utrymme för att slösurfa där inte utan man måste satsa 100% hela tiden vilket jag knappast orkar även om jag gärna vill tro det 🙂 . Vill testa vanliga Thorn eftersom jag faktiskt tror att lite mjukare bara är skönare, även om man säkert vänjer sig vid FC.

Någon som har testat Thorn och kan jämföra med Thorn FC?

Pratade dock med Kalle på plats med och LF Comp är värd att testa. Verkar som att ni inte knäckt några sådana än eller??? Bra pris på dem med även om de verkar lite tunga.

Sedan är jag lite nyfiken på Slingshot Misfit med men det verkar inte vara många som kör den i Sverige eller? Ngn som prövat den?

/Magnus

vi kör den den vanliga recoilen nu tror du hade gilalt recoil comp som fan sjukt lätt bräda me go flex!! den valiga recoilen e lite styvare och tyngre.. tåler lite hårdare körning..

• neven

Medlem
    4 juni, 2009 vid 20:32

Recoil Comp är sjukt fin! Jag vet inte vad HL gör med sina men jag har inte haft några problem i 2 säsonger nu.

• magnush

Medlem
    6 juni, 2009 vid 09:28

Ska testa Recoil så fort jag får möjlighet.

Någon som kan säga vad de tycker om SS Misfit eller Naish Thorn?

• Andy*

Gäst
    6 juni, 2009 vid 11:51
    MagnusH;551487 wrote:

Kör en Thorn 08 133, brädan är väldigt mjuk vilket bidrar till fin flex och pop men det är förmodligen inte lika hållbart som en recoil just pga. mjukheten.

• kitefredrik

Medlem
    6 juni, 2009 vid 13:54
    MagnusH;551487 wrote:

Höddö Mange du ska testa min Thorn09 132*40 nästa gång vi är ute, där har du bra skit å ska du knäcka den får du feeaan ligga i…

Hoppas vi ses på vannet snart.

• magnush

Medlem
    6 juni, 2009 vid 14:12
    kitefredrik;551533 wrote:
    Höddö Mange du ska testa min Thorn09 132*40 nästa gång vi är ute, där har du bra skit å ska du knäcka den får du feeaan ligga i…

Hoppas vi ses på vannet snart.

Sweet: Trodde du hade Thorn FC som de andra med du har Thorn asså?

• kitefredrik

Medlem
    6 juni, 2009 vid 15:36

Nej fean jag har FC. Över 80 pannor kräver hightech för att hålla bäst.

• debkausf

Medlem
    6 juni, 2009 vid 17:44

Jag har hittat den perfekta brädan, lagom rocker, hållbar och bra höjdtagning den är dock av ett märke som inte får nämnas i positiva sammanhang här på steffo.

• nordstedt

Medlem
    6 juni, 2009 vid 18:10

Recoilen är väldigt hållbar kan jag lova, har gjort allt för att förstöra min men det går inget vidare…

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vilken är er favoritbräda – plattvatten?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.