Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Vilken av Canarie holmarna skall man åka till

• Vilken av Canarie holmarna skall man åka till

Publicerad av anonym-anvandare på 19 januari, 2005 vid 11:57

Skall åka och förbättra min Windsurfing i påsk och har planer att åka till Canarieöarna. Har någon förslag på vilken ö. Önskemål: Stadig vind, platt vatten (halvnybörjare) och billigt. skulle inte skada om det var billgit att bo med gångavstånd till Windsurfingen…kanke möjligt att ta en bira någonstans oxå / tacksam för svar.

maca svarade 20 år, 9 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • donpedro

Medlem
    19 januari, 2005 vid 12:36

Jag och min vän Micke kommer att åka till GC vid påsk. Vi har doch aldrig varit dör förut så jag vet inte hur det är med vinden men vi hoppas på stabil vind och hyffsade vågor. Det dör med billigheten är ett problem som också kan bli svårt att fixa. Vi bokade flyg biljetten för sig med sterling tror jag och sedan boende och hyrning av bräda genom Club mistral. Det går säkert att hitta billigare boende, men det kässn skönt att veta att det är ett seriöst företag som fixar boendet plus att detär jävligt nära till stranden.

• surfslusken

Medlem
    19 januari, 2005 vid 12:51

Är det surfen du prioriterar så finns ju bara Sotavento på Fuerte. Pålitlig vind, platt grunt vatten och fina prylar att hyra om du inte har med egna. Här kan du utvekla surfen mycke även på kort tid. Förhållandena är oftast identiska från dag till dag och det är så långgrunt att du inte tröttar ut dej med vatten starter eller riggdragning. Plus även för att det ofta är lite duktigt folk på plats och seglar, bra som insperation/motivator. Bekvämt med möjlighet att käka ta en bira eller kaffe på beachen oxå.

Dock är det ”lite” brist på partaj i söder. Närmaste stad/by är Costa calam och det är inte direkt kännt som nån party metropol. Ska du festa på Fuerte är de Corralejo som gäller. Ligger längs upp i norr ca 1tim 40min me bil.Här finns oxå mkt bra surf för den ”lite” mer erfarna surfaren.

• anonym-anvandare

Medlem
    19 januari, 2005 vid 13:18

Är det nån av er som skall till Fuerte/GC nu nån gång i februari?
    Jag är sugen, men vet ingen fler som ska dit.
    vore kul om det kunde bli nån fler så kan man dela boende o sånt!

Hör gärna av er om ni är sugna att åka till Fuerte/GC i februari!
    forza98@yahoo.com

/ Mats

• maca

Medlem
    21 januari, 2005 vid 14:54

Vindsurfing på GC kräver nästan en bil. Har man bil så kan man vind- eller vågsurfa mer eller mindre varje dag. Rekommenderat boende beror av vad som prioriteras och tillgång på bil. Bo i Pozo om vindsurfingen är prio, ligger mitt emellan (precis vid) de mest seglade spoten. Vill du ha plattvatten åker du till Arinaga. För info om vilket spot som gäller för dagen, kika hos Jonas på Cutre (wwww.cutre.com). Prioriteras öl i relaxad stämning och skandinaviska chartertjejer rekommenderas boende i Bahia Felix och besök på Holidays.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications