Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilken bräd-typ skall man välja?

• Vilken bräd-typ skall man välja?

Publicerad av limpan på 3 augusti, 2004 vid 16:04

Hej,
    Försöker att få lite tipps från er mer erfarna kollegor.
    Jag har en gammal sputnik bräda på 115 liter, och har problem att komma i fotstropparna. Inga problem med vattenstarter, eller dra rigg och komma iväg.
    Men nu båser det ju alldeles för lite i Sverige, så jag tänkte ta och köpa en lite större bräda för att få stabiliteten och kunna sätta i fötterna i stropparna.
    Vad rekomenderas, En typ Formula bräda eller något som en Bic Techno 283, eller Mistral Vision 170 liters.

Tacksam för all hjälp man kan få i denna enorma bräddjungel

/Limpan

jks svarade 20 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • ola_p

Medlem
    3 augusti, 2004 vid 16:11

jag skulle väl säga att det är brädan och inte storleken som är ditt hinder, om du inte har något annat skäl än att få det lättare med stropparna så köp inte en så stor bräda. kika efter något i liknande storlek från 2001 och framåt, typ freestyle/freeride med ungefär samma, eller något mindre volym. (du kommer att uppleva en modern bräda med samma volym som större än din sputnik.)

• limpan

Medlem
    4 augusti, 2004 vid 11:00

Kan en Bic Techno 283:a från -99 vara en bra bräda att införskaffa.

• ola_p

Medlem
    4 augusti, 2004 vid 12:38

Ja, som lättvindfreeride och stropp plattform kommer den funka alldelles utmärkt…

• jks

Medlem
    4 augusti, 2004 vid 18:20

Jag bytte nyligen upp mig från en tiga slalom285 till en ahd maxxride 105liter -00. med tigan var det mesta lurigt men andra planingen med ”nya” brädan stod jag finfint i stropparna grin.gif. så köp nytt (eller åtminstone inte alltför gammalt)!!

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilken bräd-typ skall man välja?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.