-
Vilken bräda efter 70 L och 85 L ?
Hej!..
Jag har nyligen skaffat en Volvo 745 gl – 86…. priset blev 7500 kr för den…(väl ett bra köp?, bara den rullar!!)
och ska fixa små hyllor i den så man kan lätt sätta in brädor i den.. finns i biltema.. de kallas lastförskjutningsskydd. (ifall ni undrar) så nu ska man kunna röra på sig runt sverige. (mest i stockholm, där jag bor nu) som jag inte kunnat gjort tidigare.. har nästan bara surfat utomlands.Nej nu till saken… har fortfarande problem när det gälelr valet av freestylebrädor och segel… som jag skrev så har jag 70 L och 85 L brädor och så segel mellan 3.7 till 5.8. .
och jag vill gärna kunna surfa i ”alla” väder.. vet inte vilken jag ska ta. en 103 eller en 113 freestylebräda och vilken segel storlek kan man ta efter 5.8.? vet att i mindre segel kan storlekar mellan seglet inte vara för stora. men i större segel så ska det fungera bra. men hur stort?..
vilken storklek kan jag ha efter 5.8. räcker det med en till? frågar detsamma ang brädan. 103 elelr 113?..har kollat alla av era bra tips som ni skrivit på andra inlägg. men det har inte riktigt gjort mig ännu säker på vad jag behöver.. jag är helt nybörjare när det gäller valet av freestyle brädor. och vill gärna ha en större där jag kan ha skoj med,… i sverige när det inte blåser så mycket..
jag väger 83 kg. precis lärt mig göra front loopar.. med mer misslyckat landning än lyckat.. gäller detsamma med vulcan.. ännu värre där…
tacksam om ni kunde hjälpa mig vägleda rätt.

/Jojo
Logga in för att svara.