Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilken bräda passar mig?

• Vilken bräda passar mig?

Publicerad av anonym-anvandare på 8 september, 2005 vid 18:48

Hej,

Funderar på att köpa mig min första vindsurfbräda och tänkte höra med er vad ni rekommenderar?

Jag har surfat till och från i några år nu, mestadels på lite äldre brädor. Jag har dock varit på Paros ett par dagar och surfat och i somras var jag på Rhodos och surfade en vecka. Då körde jag på en Starboard Carve 13x liter, men i vågorna på Ixia kändes den vinglig när jag upphalade. Jag kunde dock köra med sele och komma i fotstropparna med båda fötterna när jag planade.
    Hemma i Sverige veckan lärde jag mig förra veckan att vattenstarta, fast då på lite äldre brädor.
    Jag väger 65 kilo och brukar köra med 6.9 segel här hemma i Erstaviken, Saltsjöbaden.

Vad tycker ni jag ska för bräda? Volym? Bredd? Några modeller ni rekommenderar? Vad är ett bra pris, ungefär?

Tittade på denna annons, men denna bräda kanske är lite väl liten för mig?
    http://0108dev.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=5236&sort=1&cat=12&page=1

rasmus_w svarade 20 år, 2 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • rasmus_w

Medlem
    10 september, 2005 vid 21:53

Brädan funkar nog eftersom du är så lätt, men jag skulle nog rekommendera nåt mer freerideinriktat. Carven du provade är nog inget dumt val i Sverige heller, men eftersom du väger såpass lite så funkar det nog minst lika bra med en freeride runt 120 liter eller så. Bredd runt 70-75 cm.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications