Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vilken bräda regerar?…

• Vilken bräda regerar?…

Publicerad av anonym-anvandare på 8 februari, 2002 vid 19:47

Mycket snack om kiten! det är säkert Tokviktigt men jag skulle vilja veta vad som regerar som bräda. Jag är NYBÖRJARE men vill inte ha en bräda man måste gippa med, vill ha friheten att kunna skumma loss vattenytan åt båda hållen. Ska man ha en typ liquid forse twin fork med fasta bindningar ( Har testat detta men känns hopplöst bökigt, typ U-båt liksom!)Ska jag kämpa vidare en sommar till?.. Eller är stroppar på någon annan slags bräda att tänka på, och i sådanafall vilken bräda?

En som undrar och gärna vill ha svar?

Ha det skönt där ute! Tim.

anonym-anvandare svarade 23 år, 9 månader sedan 1 Medlem · 6 Svar
  • 6 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    8 februari, 2002 vid 20:28

Lyssna nu! Det finns lika många åsikter som kitare därute, men jag lutar helt klart åt TT-hållet. Köper du dig än schysst TT på ca 155-170 kommer du både lära dig och kunna fortsätta sätta de fetare tricken utan hinder. Dessutom är de underbara att bara köra omkring och dega med. Wake är bara (ok, nästan då) för trick enligt mig och många till. Jag har kört directional, TT och wake.
    Vi ses i vår!
    /Peps

• anonym-anvandare

Medlem
    8 februari, 2002 vid 20:31

Jag kan rekommendera en fet TT oxå. Nog ganska svår att få tag på men Rick Shapes i Tarifa gör Satansdunders TTs! Helt otroliga! Men deppa inte för att du inte får tag i dem, finns många andra sköna.
    /Peps igen

• anonym-anvandare

Medlem
    9 februari, 2002 vid 05:17

Twintip eller hybrid säger jag(elelr varför inte bådeoch), jag kommer ha en Inferno(Wake) och en Catalyst(Twintip hybrid), båda kortare än 151 cm.

Kör för tillfället med en Custom bräda directional i kolfiber jevligt skön, samt en Liquid Force Pickle Fork 161 även den go som faen, ordentliga bindingar är vikigt, har testat wakes med ordentliga straps det var ganska trevligt, lätt o komma in o ur, men straps funkar bäst med små & lätta wakes enligt mig.

• anonym-anvandare

Medlem
    9 februari, 2002 vid 14:17

Jag har bara kört directional. Tycker de är svinsköna!! Det är ju lite olik avad man vill få ut av sin åkning. Det enda man tjänar på att ha en TT eller wake är att slippa gippa. Annars är de sämre på alla punkter. Kom bara ihåg att det är jävligt sällan som det är brädan som sätter gränserna, det är nästan jämt du själv. Så det är egentligen bara att välja det man tycker ser häftigast ut…. : )
    gustav

• anonym-anvandare

Medlem
    10 februari, 2002 vid 01:10

Låter lite konstigt när du säger att den enda fördelen med TT å wake är att man slipper gippa… Särskilt som du själv bara har kört på en directional. Tror du verkligen att enda anledningen till att folk kör TT å wake är att dem ska slippa gippa? Låter lite konstigt i mina öron…

• anonym-anvandare

Medlem
    10 februari, 2002 vid 02:42

Håller med. Tycker TT är skönare att köra på än directional. Många åsikter…
    /Peps

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications