Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vilken bräda regerar?…

• Vilken bräda regerar?…

Publicerad av anonym-anvandare på 8 februari, 2002 vid 19:47

Mycket snack om kiten! det är säkert Tokviktigt men jag skulle vilja veta vad som regerar som bräda. Jag är NYBÖRJARE men vill inte ha en bräda man måste gippa med, vill ha friheten att kunna skumma loss vattenytan åt båda hållen. Ska man ha en typ liquid forse twin fork med fasta bindningar ( Har testat detta men känns hopplöst bökigt, typ U-båt liksom!)Ska jag kämpa vidare en sommar till?.. Eller är stroppar på någon annan slags bräda att tänka på, och i sådanafall vilken bräda?

En som undrar och gärna vill ha svar?

Ha det skönt där ute! Tim.

anonym-anvandare svarade 23 år, 9 månader sedan 1 Medlem · 6 Svar
  • 6 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    8 februari, 2002 vid 20:28

Lyssna nu! Det finns lika många åsikter som kitare därute, men jag lutar helt klart åt TT-hållet. Köper du dig än schysst TT på ca 155-170 kommer du både lära dig och kunna fortsätta sätta de fetare tricken utan hinder. Dessutom är de underbara att bara köra omkring och dega med. Wake är bara (ok, nästan då) för trick enligt mig och många till. Jag har kört directional, TT och wake.
    Vi ses i vår!
    /Peps

• anonym-anvandare

Medlem
    8 februari, 2002 vid 20:31

Jag kan rekommendera en fet TT oxå. Nog ganska svår att få tag på men Rick Shapes i Tarifa gör Satansdunders TTs! Helt otroliga! Men deppa inte för att du inte får tag i dem, finns många andra sköna.
    /Peps igen

• anonym-anvandare

Medlem
    9 februari, 2002 vid 05:17

Twintip eller hybrid säger jag(elelr varför inte bådeoch), jag kommer ha en Inferno(Wake) och en Catalyst(Twintip hybrid), båda kortare än 151 cm.