Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Vilken bräda ska jag köpa?
-
Vilken bräda ska jag köpa?
Publicerad av anonym-anvandare på 11 juni, 2003 vid 20:10Hej! Ska köpa en nybörjarbräda och väljer mellan följande
tre:
– RRD Easy Rider
– Fanatic Viper
– Bic NovaVilken bör jag välja? Jag vill ha en bräda som är kul även när jag har blivit lite bättre.
zehlertz svarade 22 år, 5 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
jag tror inte att någon av dom är speciellt kul när man blir bättre men de är ju säkert bra nybörjarbrädor allihop.. ska du köpa en ren nybörjarbräda så köp den billigaste..
-
Du bore kolla på RRD andra nybörjarbräda Evulotion 360 verkar mycket roligar än de andra…..
-
fast evolution är ju mer fortsättningsbräda.
jag tycker i ditt scenario, om jag bara ska ta dina önskemål i beaktning, fanatic viper.
ha jävligt skoj!
-
gå i nån surfskola o lär dig på deras nybörjargrejor. Sen köp nästa bräda t ex X-ray eller något sånt. Det är steget efter rena nybörjarprylarna som man ska ladda in pengarna.
-
Jo jag skulle sattsa på en RRD evolution, de brädort du nämnt tröttnar man nog på ganska snabbt medans en evolution är lite svårare i början men är roligare sen.
-
Det bästa är att försök hyr bräda *här i gbg eller varberg* då får du en känsla för hur lätt/svårt det är.
Allt hänger ju på dig, en nybörjare kan lära sig på väldigt små brädor som man kan ha i flera år *om man vill käpa lite o har känsla för det*
Medans andra kräver större prylar o mer träning…men som sagt försök låna ngt gärna 2ggr så du hinner känna om du redan på ett par timmar uveklas till att dra rigg/sätta ditt första slag/jippa, då kan det vara läge att titta på en mindre livligare bräda för framtiden…
Logga in för att svara.