Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilken bräda skall jag köpa?

• Vilken bräda skall jag köpa?

Publicerad av papabear på 19 augusti, 2005 vid 11:20

Jag är ganska orutinerad som seglare av mindre brädor, men jag har växt ur min 360 evolution. Jag vattenstartar och seglar med fotstroppar och hängsele. Jag skulle vilja ha en ny bräda som man kan forsätta utvecklingen med. Jag har tänkt på JP freestyle 111 eller fanatic skate i samma storlek. Tanken är att den skall vara en duglig bräda att segla fram och tillbaka mellan gipparna med samt att den skall vara bra att lära sig ett och annat freestyle tricks på. Ett till kriterium är att den skall bära 87 kilo mig när det inte blåser nog för att vattenstarta och att den skall ta höjd bra. Jag är tacksam för alla insiktsfulla tips av er surfgurus.

surfjohan svarade 20 år, 2 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • lars_k

Medlem
    19 augusti, 2005 vid 11:47

Jag tror du är inne på helt rätt brädor. Båda är allround freestyle-brädor (inte super-radikala som Chilli mfl).
    Jag har en Skate på 112l. Funkar fint för mej som drar lite repor och snurrar segel. Lättplanad och ganska snabb. Tar lätt en 7.0:a som med din vikt skulle kunna vara ditt största segel på brädan.

• surfjohan

Medlem
    19 augusti, 2005 vid 12:25

Satsa på en jp freestyle 109 från 05! Lär ju vara helt grym!!!

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications