Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Vilken destination och vilken storlek?
-
Vilken destination och vilken storlek?
Publicerad av oharris på 31 januari, 2008 vid 11:08Yoho, har tänkt mig ut på en 2 veckors sista minuten i början av mars tillsammans med min sambo, huvudmålet är sol och slappa men jag är jävligt sugen på att få ett par dagars kiteande oxå! Alternativen är Indien, Venezuela och mexico (cancun). Ni som har varit på någon av dessa under mars och kan rekomendera något framför något annat? Vilken strolek på drake? vikt 80kg…
// Foharris svarade 17 år, 9 månader sedan 7 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
tulum eller playa del carmen är betydligt trevligare än cancun om du ska till mexico. om du måste till cancun ta dig ut till isla mujeres mkt mysigare än cancuns hotellstrip.
-
Nöjer sig tjejen med sol och bad så är Coche perfekt och du kan kita hur mycket du vill. Bo i så fall på Blue Star Punta Blanca Ocean Club som Fritidsresor har. Coche är garanterat vindsäkert och plattvatten!
Kom hem för 3 veckor sedan!
-
Låter härligt! Hur är priserna i mexico och venezuela? dyrt? jämfört med asien som man är van med? Vilken strolek på kiten rekomenderas? ska man ta med både 13 och 9an?
-
if ya head to Mexico you will get the first stageof the PKRA next month.. although I think that Mike Blomvall wont be back from OZ in time to go to it…
He is going to hang with his cool new sponsors in spain…
-
Till senaste kiteworld fick man en travel guide. Det är ju riktigt grymt! Värt en prem. bara det!
-
Cabo Verde, hotel Riu all inclusive, bar på stranden, varmt i vattnet, finfin vindstatistik – du klarar dig sannolikt med en 12a
-
@Oharris 441870 wrote:
Låter härligt! Hur är priserna i mexico och venezuela? dyrt? jämfört med asien som man är van med? Vilken strolek på kiten rekomenderas? ska man ta med både 13 och 9an?
Ingen vind när jag var i playa för 2 veckor sen… prisläget ngt billigare än sverige inte mkt. normalt verkar det som de brukar ha betydligt mer vind än när jag var där :mad2:
det som lockar med mexico är att det finns otroligt mkt annat attt göra där om man inte enbart ska kita
jag har en flickvän som inte enbart nöjer sig med sol o bad så coche fick gå bort annars verkar det vara ett trevligt alternativ. Danne och hovang är i guadelope just nu, tror det är den perfekta ön att åka till om man är på ajkt efter både kite och ”vanlig” semester, vi får väl när de kommer hem hurvida det var bra att kita där.
/Jakob -
är i Tulum mexico nu och fortfarande dåligt med vinden. fick surfat igår i 13m2 vindar för de mesta. kunde periodvis köra 9 men mestadels blev det FSen. Här är otroligt vackert och skön avslappnad stämning så de e rätt gott att bara hänga här å snorkla lite på revet eller i cenotesen. men skulle inte åka hit igen för surfet.
-
Hm låter som om venezuela är säkrare för att få shysst åkning! Lutar nog åt det hållet nu! Men ni som varit där, vad kostar hyfsat boende? och vad kostar en normal lunch? (kommer att åka flygstol)
Logga in för att svara.