Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing vilken fena för att lättast plana?

• stinger

Medlem
    2 juli, 2007 vid 13:59

@Spray 393886 wrote:

Sökfunktionen skiter jag i, jag är endast intresserad av just mitt specifika fall. Anledningen till att jag frågar är att jag igår var ute i ca 54m/s utan att få planing… Förmodligen gör jag något galet :confused2:

😀 Jag har själv inte varit ute i 54 m/s men med 9 kvadrat borde du ha planat ett tag innan ”take-off” iaf…

Äh förstår att du halkade på tangenterna där. Lite lurigt det där med vindstyrkor o vindbyar och sådär men om ”medel”vinden är 5 m/s borde man plana med 9 kvm tycker jag. När du får drag i seglet (så det blir lite motstånd) kan du prova att pumpa lite, ta stora pumptag och flytta dig undan för undan mot stropparna så ska du se att det drar iväg.

• ola-h

Medlem
    2 juli, 2007 vid 14:10

Spray: Jag har en stark känsla av att det krävs en hel del teknik för att segla effektivt med så stora segel om 9 kvadrat, speciellt om du inte har en riktigt bra (stor) bräda.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications