Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Vilken freestyle bräda?
- 
		Vilken freestyle bräda?Publicerad av niklas_s på 30 juli, 2003 vid 19:48hej. hade tänkt mig att köpa mig en freestylebräda som tar 7.2. alltså något runt 100 liter. något begagnat var tänkt för runt 4500-5000 kr. vill ha så bra ”popp” som möjligt. så vilken ska ja välja?? styret svarade 22 år, 3 månader sedan 10 Medlemmar · 53 Svar
- 
			53 Svar
- 
twintip är bra som fan. testade 01an häromveckan (själv har jag 99) och den är skön som fan. bra popp och lättmanövererad och man behöver inte vara så sjukt rädd om dom. 
 men om man hällandar willyskippers ofta så är det klart att även den går sönder.
- 
tackar för svaren. får väl bli en TT då. någon som har någon att sälja? (skriver en köpesannons istället). 
- 
Annars har jag sett Skate 58 -01, som är en bra bräda. 
 4700:- på konfen nu i veckan.
- 
skate är freestyle. tror att den är ganska lik twintipen, har dock inte testat den själv. 
 den är nog bra. eller säkert bra tillockmed. skulle tro att det är den brädan som flest freestylepro´s kör på. iallafall vad jag ahr sett här på haga. S Kläppe, Markus S-77, stoffe schillbach och många fler.
- 
Jag säljer en: 
 Drops SLASH 108
 Freestylebräda på 108L
 265x65cmMaila om du är intresserad. 
 forza98@yahoo.com
- 
Kan avslöja att skaten inte hade nått riktigt bra popp förän 03an, 02an är ganska svårhoppad. Annars är iaf 02an en kanonbräda, även om den inte är så lätt att få upp i luften… 
- 
till dig med drops brädan: tycker 108 liter är lite väl mycke volym tänkt mig nått på 100. har hört många säga som ola p. svårhoppad men annars bra. grejen e att ja me denna bräda vill lära mig vulkanos osv. vill altså hällst ha en så lätthoppad bräda som möjligt. har nu också fått veta att ja blir sponsrad av mamma med nån tusenlapp så ja kan nu faktiskt lägga upp mot 6-7tusen på brädan. vad rekomenderas då? comp style ska väl va lätt hoppad, eller? 
- 
comp stylen är nog inte dum… inte heller lilla twistern. Dock är det mkt rocker, så de planar inte så tidigt men..  Jävligt schyssta för övrigt… Jävligt schyssta för övrigt…
- 
Kan du få tag i en comp-style 03 för 6-7 tusen? 
 Har ett tyskt test (SURF 1-03). Compstyle 248, Tabou 3-style 60 och lilla Twistern är de med mest popp av 03:orna.
 Annars säljer http://www.surfkeppler.de Style ’02 för 599 EUR.
- 
japp. för 7 tusen. men när kommer 04orna så folk börjar sälja sina 03or då?? 
- 
04:orna kommer inom en månad verkar det som. De med spons verkar redan börja sälja sina 03:or, kolla tex under säljeskonfen. 
Logga in för att svara.