Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilken freestyle bräda?

• ola_p

Medlem
    31 juli, 2003 vid 19:48

som verkar ligga runt 7500kr…

• niklas_s

Medlem
    31 juli, 2003 vid 19:54

okej. tackar

• anonym-anvandare

Medlem
    1 augusti, 2003 vid 09:55

Ola_P det där med att Skaten från 02 skulle vara svår poppad stämmer inte. Har du verkligen testat båda ?? Jag tycker inte man ska skriva om brädor som man inte kör på själv. För du kör i alla fall inte på en Skate……

• lars_k

Medlem
    1 augusti, 2003 vid 10:41

Han brukar låna farsans skate. Men också enligt tester är 02 Skaten inte den mest lättpoppade i jämförelse. Men den har en massa andra kvalitéer som gör den till en kanonbräda.

• endy

Medlem
    1 augusti, 2003 vid 11:46

Han seglar dessutom den minsta modellen, skate 90, jag vet om det är så stor skillnad….
    Man vet aldrig förrän man testat varje enskild bräda…..läsa en test är en sak.

• jonatan

Medlem
    1 augusti, 2003 vid 18:13

Testerna i de olika tidningarna bruklar dessutom säga lite olika.. man får väl gå på utseendet helt enkelt… tongue.gif wink.gif

• niklas_s

Medlem
    2 augusti, 2003 vid 07:41

någon som vet vart man kan få lite info om taboun å lilla twistern? hur funkar compstyle 95 me ett 7.2 annars?

• ola_p

Medlem
    2 augusti, 2003 vid 07:47

har svårt att tänka mig att compstylen kan ta mkt mer än 6.3 efter vad jag hört/läst. Lilla twistern tar inte mkt mer den heller. Men är man flugviktare så är ju inte det hela världen… vill du ha så stora segel får du nog kika på typ jp 105an… Lilla twistern vet jag finns på boards hemsida, vetinte om compstyle testet är upplagd än, det var ju ganska nyss de var testade… http://www.boards.co.uk/kit

• oscar

Medlem
    2 augusti, 2003 vid 08:24

Twister 102 tar en 6.7 utan problem. Eb duktig seglare kan köra originalfenan på 22 cm medan andra bör sätta på en lite fetare runt 26-28.

• niklas_s

Medlem
    2 augusti, 2003 vid 08:25

men comstylen e ju rekomenderad 6.8 som största. borde inte de då funka om ja bytta 7.2an mot en 6.8a å körde 6.8a på den? eller borde ja köpa compstyle 110?

• oscar

Medlem
    2 augusti, 2003 vid 08:32

Vad väger du då? Under 70 ta 95an och över 75 så ta 110an. En stor freestyle tycker inte jag är en nackdel, den är mer förlåtande i alla trick men det beror ju lite på om du vill segla 5.0 med den..

• niklas_s

Medlem
    2 augusti, 2003 vid 08:49

ja väger 60 men ja har en 87 liters maui projekt wave också så ja kan ju köra 5.0 på den annars men blir inte 110 liter väldigt stort om man vill lära sig vulkan?

• oscar

Medlem
    2 augusti, 2003 vid 09:04

Nej jag tror snarare det blir lättare då du har mer volym som hjälper till att hålla dig stående. Men iochförsig så räcker nog 95 litaren gått och väl till din vikt. Den är ju dessutom riktigt bred så den är nog tillräckligt stabil.

• niklas_s

Medlem
    2 augusti, 2003 vid 10:40

okej. nu står de mellan compstyle 95 å compstyle 110. väljer ja compstyle 95 så måste ja byta segel, vilket ja hällst inte vill eftersom ja då inte får så många seglingsdagar plus att ja nu inte orkar köpa å sälja mer saker. eller så köper ja compstyle 110 som iof värkar ganska stor för mina ynka 60 kilon men får då ganska många seglingsdagar me min 7.2a och tydligen funkar även denna bra å träna vulcans på. kanske tillochmed bättre värkar de ju som. däremot får ja väl inte ut lika mycke av 110 litaren i starka vindar. mycke för å nackdelar men de lutar nog mot 110an eftersom ja har en mindre våg bräda också som ja kan köra me när de blåser på.

oj så krånglit de blev.

men om vi nu bortser från allt detta. vilken bräda tror ni är lättast att göra vulcans på med mina 60 kilon när de blåser rätt vind för vardera bräda?

• niklas_s

Medlem
    2 augusti, 2003 vid 11:06

har nu bestämt mig för 110an endå

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications