Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilken hade ni valt…?

• anonym-anvandare

Medlem
    12 juli, 2002 vid 07:14

cross 120…
    du kan nog utväklas mer med den. från lätta vindar till hårdare vindar.

• anonym-anvandare

Medlem
    12 juli, 2002 vid 07:18

Inte någon, jag hade valt en e/x/sting -ray, om jag var halv bra som seglade i lätta vindar. Men om jag måste välja en cross hade jag valt en cross 140 pga lättare planning , alltså mer timmar på vattnet.

/Vinden är fri

• anonym-anvandare

Medlem
    12 juli, 2002 vid 07:25

Fortsättning från föregående inlägg. Det är klart att en cross 120 är roligare när det blåser mycket. Alltså om du bor där det blåser (tex västkusten) kan en cross 120 vara bättre, men i stockholms trakten där det blåser mindre kan en cross 140 vara bättre, mindre vind kräver bredare bräda.

• oscar

Medlem
    12 juli, 2002 vid 14:44

Vilka segel ska du använda? Hade jag haft en 9.0 eller 8.5 hade jag valt 140 annars 120.

• draaaag_eller

Medlem
    14 juli, 2002 vid 19:23

Stod och valde mellan cross 110 och 120, det blev 110 och jag är inte besviken, med stort segel planar den grymt tidigt och i hårda vindar är den fantastiskt rolig att studsa med… Alltså – jag skulle valt den mindre, men vad du ska använda den till är det som avgör i slutändan! Skönt läge att välja mellan två grymma grejer!! Lycka till!

/Jonas

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications