Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › vilken kite?
-
vilken kite?
Publicerad av anonym-anvandare på 24 mars, 2002 vid 18:02hej
vad tror ni man ska köpa en wipika free air 8.5m2 2001 (ca 4200)
eller en black tip 2001 9.4 m2 (4700kr)
vad tycker ni man ska köpa?
//ERIkanonym-anvandare svarade 23 år, 1 månad sedan 3 Medlemmar · 18 Svar -
18 Svar
-
OBS OBS kolla sömmarna på leading edge på Wipikan dom är kass,har reklamerat min andra kite,Cabrina kites har också
haft en hel del problem med sömmarna. köp en annan kite tex.
North sails kites. Wipika har inte ens förbättrat sömmarna
på årets modeller.
Nu blir inte Hugo så glad kan jag tro men det är mina egna erfarenheter av wipika.Mvh Andreas
-
det är viktigt att kolla sömmarna, särskillt gmla wipikor typ 2000 eller äldre, hade en gammal 2000 free air den var aningen kass i sömmarna, fast vad jag vet så flyger den änn. Har dock sett en Cabrhina 2001 som hade helt sjukt kassa sömmar. Det är nog hugget som stucket när det gäller äldre kites. tycker wipikan är mer lättstyrd än tex gamla Cabrihna.
Kolla sömmarna…
-
hej är de sömmarna vid framkant som slits hårt eller?
men med tanke på att black tipen har en ar på 5.0 kanske man kan använda den längre när man lär sig hoppa och så eller?
tack för svaren//ERIK -
jag tycker Cabrihnan är slö som fean, okej fyra linor men fortfarande slöö, en konverterad FreeAir funkar lika bra.
-
Håller med Hugo, den går ju knappt att svänga. Inte om man är van vid wipika…
-
hej
de låter som om man ska ta wipikan =)
men tack försvaren /erik -
Kom ihåg att jag varnade dig Erik, wipika sverige har också fått kritik vid reklamationer har de ej varit tillmötesgående.
-
Jaha, och jag får min 2002 Airblast imorrn och detta säger ni nu… 😉
Vad är leading edge?, går inte den å stärka upp med lite spinnaker-tape om den är så känslig. Är det när man landar draken på backen som skadorna uppstår eller ? -
vet att dansk-jäveln har fått hem typ två kontainers med kites av varje märke. Rätt flummit. Glad att du valde Wipika i alla fall. Känns som dansken inte kan skita i momsen för alltid…
Sugen på en kurs eller du kan surfa redan?
-
Vet inte var ni får er otroliga information ifrån men det lär vara någon svensk tidning. För inte har ni prövat de nya 2002 kiteerna hör jag. Vill ni ha en kite som är tung att styra så tag NAISH AERO men det är inget fel med det för det ger mera känsla och är därför lätta att använda. WIPIKA AIRBLAST t.ex. är inte så otroligt snabb som det sägs här i chaten.Det stora pluset för kiten är det att den har ett stort vindområde som man kan köra den i. Det är bra för alla har inte råd att ha alla storlekar. Vad beträffar CABRINHA BLACK TIP så är det den kiten som har mest ”humör”. En kite där det krävs mycket känsla och starka armar för att klara av den. Även denna kite har ett brett vindregister.
Vad som sedan passar för den enskilde kitearen beror på olika saker.
Lycka till i kite djungeln. -
Hehe, fick Airblasten precis, men hur ser man att det är en 2002;a , så att jag inte blivit på såld nogåt annat. ” Sugen på en kurs eller du kan surfa redan? ” – Kan surfa är ett ganska vitt begrepp men jag förstår vad du fiskar efter… kanske lite senare när jag kommit igång mer och behöver fila på tricken lite mer söderut.
-Hmm, det båser 11 på Torö nu, och snart är det mörkt…hinner inte ut idag, imorrn EM kanske. -
En grej till om dansken, Naish blev klara med sina sista uppdateringar av X2 Kiten för två dagar sedan enligt Martin på Maui, han undrade starkt vad dansken hade fått för X2:or!!! Wipiak Int, undrar med STORT ? var dansken får tag på sina Wipika drakar… här kommer en bild på första utgåvan av Wipikas Airblast 2002!
Intet ont om nya Cabrihna för dom har jag inte testat…
Trixx fick du mitt mail?
-
en rolig sak dock är att det inte bara är han som säljer Naish av modell 2002 i Danmark… finns ju andra butiker som gör det också. Det är skönt med konkurrens 🙂
Logga in för att svara.