Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vilken kite att köpa med sig till Can cun

• Vilken kite att köpa med sig till Can cun

Publicerad av niceride på 8 december, 2008 vid 06:18

Hej! Jag och min polare skall spendera julen i playa del carmen vid can cun i mexico. Då det verkar blåsa lite för lite för att man skall kunna windsurfa där så har vi bestämt oss att under den här semestern ”gå över to the dark side” och pröva på kite-surfing. Iingen av oss har kiteat tidigare och då vi kollat upp lite priser på plats så insåg vi snabbt att vi tjänar väldigt mycket på att ta med oss en begagnad här hemifrån. Vi tänkte lägga ca. 3500 på en bra nybörjar kite och en kontakt på plats säger att ca. 14 m2 blir bra. Vi undrar därför vad alla ni inbitna kiteare där ute har att rekommendera ? dels så finns det en naish torch och dels så finns det en north vegas som vi har tittat på här på forumet. Dock så har vi inte så bra koll på vad man skall skaffa och tänkte se om det fanns någon med några schyssta synpunkter angående egenskaper hos dessa kites.

// seb

niceride svarade 16 år, 4 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • brushanen

Medlem
    8 december, 2008 vid 07:52

De kiter du är inne på är C-kiter. De kiter du är inne på är bra kiter, dock inte nybörjarvänliga. Kolla efter bow/sle/hybrid-kiter (ungefär samma sak). För den pengen och storleken på kite du är ute efter kanske du inte kan hitta så många ok SLE-kiter. En Best Waroo 13m eller 15m är ett utmärkt val. Enkel att vattenstarta, snabb för sin size och bra drag, dvs du växer inte ur den.

• hildingdude

Medlem
    8 december, 2008 vid 08:21

ska du köpa beg. så skulle jag rekomendera http://0108dev.surfzone.se/ppc/showproduct.php/product/21258/cat/9

• hildingdude

Medlem
    8 december, 2008 vid 08:24
  • 1111

Medlem
    8 december, 2008 vid 08:48

Hej!

Köp all utrustning hemma i Sverige.. Apdyrt i Mexico, samt svårt att hitta…

totte

• larssa

Medlem
    8 december, 2008 vid 11:00

Köp begagnad bow/sle 12-14kvm och glöm inte att gå en kurs!
    Lycka till!

• yeeah

Medlem
    8 december, 2008 vid 14:16

går säkert att köpa på plats. om du är intresserad kan jag se om jag får tag i mailadressen till en av killarna som har skola i playa del carmen, tror även att de är återförsäljare av EH.

• niceride

Medlem
    8 december, 2008 vid 20:42

@yeeah 520068 wrote:

går säkert att köpa på plats. om du är intresserad kan jag se om jag får tag i mailadressen till en av killarna som har skola i playa del carmen, tror även att de är återförsäljare av EH.

jo det går, har kollat upp det där men det kostar rätt så mkt att köpa kite där. har räknat på det och det blir billigare att ta med sig. Speciellt nu när dollarn är så hör :S

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vilken kite att köpa med sig till Can cun

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.