-
Vilken komplementsbräda??????
Hej kära konfare!
Har återigen ett ”problem” som kräver ER hjälp
Jag har en 103l bräda, men kände nu under några blåsiga höstdagar att det kanske skulle bli roligare med en mindre bräda (den andra känns helt enkelt för stor i hård vind!).
Jag vill alltså ha en mindre bräda (och segel såklart, men det känns som att brädan är prio ett just nu…och en större investering hehe). Denna mindre bräda får gärna vara begagnad, men tips om nya brädor är också välkomna.Hur många olika brädor är vanligast att man har? Anar att min 103l är kanske för de som bara har EN bäda? Man kanske skulle ha en typ 115L och en ca 80 eller?? Som sagt är redan tacksam för alla kloka, kunniga och vänliga tips!
Förutsättningar:
70 kg manlig homo sapiens.
Insjösegling i norra Vänern.
Hyfsade seglingkunskaper (sätter nästan fullfartsgippar, kan hoppa).MVH Johan i Kristinehamn
Logga in för att svara.
Jag själv har en Starboard Evo 80 som mellan bräda. Grymmt härlig bräda, men det säger ju alla om sina brädor. Men det är den enda kort/breda (234*58) vågisen jag provat så jag kan ju bara uttala mig om den. Jag väger 8kg. mer än dig, men har kört överriggad 4,2 utan att känna att brädan va föööör stor. Självklart hade en mindre varigt mer optimal i de förhållandena, men va gör man… Den kändes ändå bättre än min 73litare med ”klassiska” mått..
Men jag e grymt nöjd med mina brädor (wave66 å freewave85)..