Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilken storlek för att dra rig?

• Vilken storlek för att dra rig?

Publicerad av anonym-anvandare på 26 juni, 2002 vid 16:34

Tjena jag ska köpa en ny bräd men är lite osäker på vilken längd jag ska välja för att kunna dra rig, ska det vara en 320 eller funkar en 290 bra om man väger lite drygt 80kg??
    Bör till lägas att min teknik inte är helt fulländad=)

anonym-anvandare svarade 23 år, 4 månader sedan 2 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • joeithafish

Medlem
    26 juni, 2002 vid 16:41

beror på bredden och volymen mer än längden faktiskt. om du ska köpa en ny bräda så är den nog ännu kortare. du drar utan några som helst problem rigg på techno, x-ray, e-ray och liknande brädor.

• Knatte

Gäst
    26 juni, 2002 vid 16:46

Köper du en fabrikny bräda, så har det inte så mycket med längden att göra längre.
    De flesta nya brädorna har svällt på bredden, medans de krymper ständigt på längden istället. En ny bräda på 270 cm har oftast mycket mer volym och är stadigare en gammal 290-320 cm bräda.
    Gäller det en gammal bräda så borde det räcka med en 290 cm bräda, ifall du inte slår till på den smalaste varianten. Blir lite knixigare i början, men mycket trevligare efter några försök..

• anonym-anvandare

Medlem
    26 juni, 2002 vid 16:48

Tänkte mig en Mistral Screamer 290

• Knatte

Gäst
    27 juni, 2002 vid 04:50

Blir osäker nu, men finns verkligen Mistral screamer i storleken 290 cm?
    Trodde 280 cm var den största. Men vilket fall som helst borde du ha en volym på ca 110 l på 280:an och kanske 130 cm på en 290 cm. Det borde räcka, då du har ca 30 liter eller mer till godo.

• anonym-anvandare

Medlem
    28 juni, 2002 vid 09:14

Tjena,
    Jag vager 84kg och har en Bic Vivace 290 pa 130 liter. Den fungerar hur latt som helst att dra rigg pa. Har nu kopt en ny brada sa du far garna kopa Bic:en av mig! Om intresserad maila mig: L98_BMN@L.KTH.SE

MVH

Johan

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications