Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vilken storlek hoppar man högst med.

• Vilken storlek hoppar man högst med.

Publicerad av skejtar_henke på 27 november, 2004 vid 20:38

Är jag ute och reser när jag tycker att man hoppar högre med en 10 tex en en 14. När man börjar komma ner på diom små drakarn som 7 till 8 har jag upplevt att det är explosiva men inte så mycket lyft och och inte så mycket häng. Att jag tycker det är lite lyft i tex 7 kaske beror på att jag/man fegar när det det blåser så jeevla mycket..

Hade varit kul att hör vad ni andra upplevt.
    Förhoppningsvis så lär jag mig nåt.

sbjorne svarade 20 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • eagletech

Medlem
    27 november, 2004 vid 20:56

Hallå
    Man hoppar ofta högre med en 10 än med en 14 kite ,men man faller fortare ner ,men det är oftast upp till kitaren hur högt man hoppar inte på grund av dom olika märkena på marknaden i samma typ av kite.
    Och man har också vikten att tänka på hur länge man flyger, i lätt vind flyger ofta dom som är lätta långt och länge,men när det brallar i så har vi tyngre kitare en fördel,dvs att vi kan ofta hålla större kite och därmed flyga högt och länge.
    mvh Roger

• skejtar_henke

Medlem
    27 november, 2004 vid 22:22

Jag frågade lite för jag känner att jag inte får nån riktig höjd på hoppen när jag hoppar med min 7:a. Undrade om det var draken eller jag. Gillar ju inte och skylla på utrustnigen. men man får ju fråga lite försynt.

• eagletech

Medlem
    28 november, 2004 vid 09:39

Hallå igen
    Det handlar mycket om timing i upp hoppet och att abeta med draken i luften
    Roger

• sbjorne

Medlem
    28 november, 2004 vid 12:59

Svar till:

Jag frågade lite för jag känner att jag inte får nån riktig höjd på hoppen när jag hoppar med min 7:a. Undrade om det var draken eller jag. Gillar ju inte och skylla på utrustnigen. men man får ju fråga lite försynt.

[/ QUOTE ]

Man kan få grymt høga hopp med en 7:a åxå, men det får ju blåsa rejælt och så blir det ju lite ojæmnare højd om vinden e byig med en liten kite… smile.gif

• niklas82

Medlem
    28 november, 2004 vid 20:45

tycker att man hoppar högre med mindre drakar. för min egen del är 9:an som har varit den som jag hoppar högst med.. kör jag då tex en 7 i kuling kommer jag inte riktigt lika högt och jag har väldigt mycket sämmre hangtime.

och så upplever jag att juh mindre drake och mer blåst så behöver ansträngningen för att göra höga ”stora” hopp vara mycket mindre än med större drakar… med andra ord så behöver inte allt vara perfekt innan avstampet för att få hög höjd som med större drakar

• skejtar_henke

Medlem
    29 november, 2004 vid 21:33

Då låter det som jag är på banan….

• sbjorne

Medlem
    30 november, 2004 vid 01:06

Jo, 10:an e nog den som e goast att köra, mest jämt höga hopp…. men jag tror mitt höjdrekord ligger med 7:an i c:a 20 m/s, men jag tycker åxå att hangtimen e kortare med mindre drake (7:an t.ex)…

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications