Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vilken Trainer (~1,5m2) rekomenders?

• Vilken Trainer (~1,5m2) rekomenders?

Publicerad av jalvemo på 4 maj, 2006 vid 19:44

Tänkte köpa mig en trainer cirka 1,5 kvadrat till att leka med. Kollade lite på http://www.kitesailing.dk å såg att de hade 4 olika. Är det någon som testat lite olika? Jag tänkte köpa den billigaste ”t-foilen” (~500kr), eller är det värt att köpa ”Wipika:n” för dubbla priset? Är det kvaliteten som är skillnaden, eller?

Om det är någon som har en beggad å sälja så får ni gärna slänga iväg ett mail! (större storlekar på kite har jag redan)

Jätte tacksam för svar!

gh0st svarade 19 år, 6 månader sedan 9 Medlemmar · 19 Svar
  • 19 Svar
  • milkman

Medlem
    4 maj, 2006 vid 20:12

Det är garanterat skillnad på kite å kite..
    Jag har en knappt använd 1,5m IMP från Ozone för mycket. Den jag kan tänka mig att bli av med men jag vet inte hur jag ska vära mig åt för att maila dig 🙂 Maila mig: jens@ozonekites.se

Här är lite info om kiten:
    http://www.ozonekites.se/itemviewer.php?pageId=21&mR=21

• gh0st

Medlem
    6 maj, 2006 vid 06:02

Jag köpte Wipikan just pga att den var lite större (dom hade inte den största dom har nu). Jag själv hade väl gärna haft en lite större en så t.om att öva på. Det fick blåsa riktigt bra för att det skulle vara lite drag i den.
    Inte för att man inte kan öva med en mindre men det är ju klart roligare när det är lite power vilket gör att man övar kanske lite oftare.
    Men kvalitétsmässigt har jag absolut inget negativt att säga om Wipikan.
    Ett tips är att kolla på Best’s trainer kites. Vet inte hur dom är i kvalitét men dom har dom även i 2m o 3m.

• skye10

Medlem
    6 maj, 2006 vid 06:32

Har en Eolo Radsail 2,4 som e lite kul. De e rätt billiga också. Mindre än det känns nog fjuttigt och flyger för fort med för lite bomtryck.

• jalvemo

Medlem
    6 maj, 2006 vid 19:58

Tackar för tipsen! ska kolla runt lite. Ingen som testat t-foilen?
    jalvemo@japan.com

• fredde

Medlem
    6 maj, 2006 vid 20:54

Amen det spelar ju ingen större peter för i hundan… Möjligtvis kvalisorten…

• gh0st

Medlem
    7 maj, 2006 vid 07:38

Ja, jag håller med. Aldrig sett t-foilen men jag kan inte tänka mig att den inte skulle funka alldeles utmärkt.

• annas

Medlem
    7 maj, 2006 vid 07:40

Hur gick det igår egentligen Nicklas? Svårare m djupt vatten?

• gh0st

Medlem
    7 maj, 2006 vid 07:59
    AnnaS wrote:
    Hur gick det igår egentligen Nicklas? Svårare m djupt vatten?
    Tack för att du frågar =) Jodå, det gick bra, definitivt framsteg =) även om jag tror det hade varit enklare i Lundåkra med det platta vattnet och allt, vågorna försvårade det för mig en aning helt klart.
    Jag höll mig med ytan i brösthöjd så jag var inte ute på så djupt vatten.
    Lite besviken på mig är jag dock, hade hoppats att jag hade kunnat cruisa lite by now =)
    Ska du till Lundåkra idag Anna?
  • fifi

Medlem
    7 maj, 2006 vid 14:58

det gick ju bra för dig tyckte jag…det tar sin lilla tid att komma upp och åka ordentligt på brädan, men du kom ju upp och åkte ett par meter!

• johanw

Medlem
    7 maj, 2006 vid 15:52

tyckte oxå det gick bra, inte helt lätt första gångerna

• gh0st

Medlem
    8 maj, 2006 vid 07:00

Tack, det värmer att höra!! =)
    Det är ju så fantastiskt roligt så det var riktigt svårt att sluta och packa ihop. Gick igenom lite i huvudet på kvällen efteråt vad som gick fel och hoppas jag gör lite mer framsteg idag. Snart ska jag väl kunna cruisa med er =)

• johanw

Medlem
    8 maj, 2006 vid 07:25

lätt… (10 tecken)

• gh0st

Medlem
    9 maj, 2006 vid 18:29

Woohoooo! Jag kom upp på brädan och åkte säkert en 30-40m idag!!
    I’m happy! =)
    Tack alla! =)

• johanw

Medlem
    9 maj, 2006 vid 18:31

fan va gött! riktigt kul för dig..

• skotten

Medlem
    9 maj, 2006 vid 18:32

awesome! nice one man, let the nåset noobs battle commence!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications