Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vilken vågbräda rekommenderas?

• sourra

Medlem
    18 augusti, 2008 vid 09:03

Det är ju ett sätt att se på saken. Om man istället beaktar hur många personer det finns här på Steffo som har ”du-får-rabatt-om-du-talar-väl-om-prylarna”-deals utan att för den sakens skull informera om sin lojalitet i signaturen så kanske det hela hamnar i en annan dager. I mitt fall så kör jag på grejerna för att jag älskar dom, inte tvärt om. Det är ingen brist på erbjudanden om att hoppa på andra tåg.

• nic

Medlem
    18 augusti, 2008 vid 10:03
    skotten;491616 wrote:
    yeah but they didnt solve the problem did they?? heheh… The kite inverted at borrby during one of our famous downwinder mellow wave sessions… If only I could remember who owned it.

Dont believe what the manufacturers put on the box.. its often just fancy talk for stuff that most kites have.

Well you can’t blame Ozone, they are diplomatic and it is just called anti-invert-line and if an Ozone lied belly up just a few times for all users in Sweden/Europe in three years I think it’s pretty much like having solved the problem to me. But you’re right if it’s true I can’t say that they never can invert.

How long time was it inverted? As soon as the lines are stretched and the kite is filled with wind it should turn itself around right way.

nic

• skotten

Medlem
    18 augusti, 2008 vid 11:08

nah I agree Yann, its definately an improvement on nothing at all… yeah it was inverted a decent amount of time, then the rider had to release the CL so that it didnt destroy itself completely.

• samhansson

Medlem
    18 augusti, 2008 vid 12:13

d e bar å åk

• milkman

Medlem
    18 augusti, 2008 vid 12:14

För att återkoppla till Sourra, jag håller med helt. Jag kör ju också det jag tycker bäst om och kan allra mest om det. Jag vill ju gärna tro att någon gillar utrustningstrådarna, men försöker att hålla mig utanför om jag inte är inbjuden (typ handlar om Ozone på något sätt) – Jag har trots allt något mer begränsade möjligheter att byta märke. Men det blir nog fel ibland ändå 🙂
    Samtidigt så är det med viss blandad förtjusning – jag ogillar när folk försöker hävda sin åsikt genom att peka på påstådda och ofta felaktiga ”svagheter” hos andra istället för att hålla sig till vad man kan – sin egen kite/märke/etc.

• yann

Medlem
    18 augusti, 2008 vid 12:22

@skotten 491654 wrote:

nah I agree Yann

Nic?…

• skotten

Medlem
    18 augusti, 2008 vid 12:52

haha all you ozone guys look the same…

• pap

Medlem
    18 augusti, 2008 vid 13:05

Såå.. om det är någon som har en ozone, cult, best eller flexifoil i storlek 5-6kvm och en Naish CR, till vettigt pris? 😉
    Skicka ett PM.

Skotten; Jag hänger gärna med någon dag då det är ”bra” vågor.

• sourra

Medlem
    18 augusti, 2008 vid 13:10

Haha =)

SurfMC säljer en CR 5’6″ på Köp och Sälj. Kolla den.

• skotten

Medlem
    18 augusti, 2008 vid 14:18

Sweet to the belly man.. hope you are good enough so that I dont have to haul your ass outta the waves, and chase your gear downwind hehe…

PM me your phone numebr dude.. and I will give you a call….

Surferlove.

Skotten

@pap 491710 wrote:

Såå.. om det är någon som har en ozone, cult, best eller flexifoil i storlek 5-6kvm och en Naish CR, till vettigt pris? 😉
    Skicka ett PM.

Skotten; Jag hänger gärna med någon dag då det är ”bra” vågor.

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vilken vågbräda rekommenderas?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.