Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Vilket bräda segel var snabbast vid GWC speed..
-
Vilket bräda segel var snabbast vid GWC speed..
boman svarade 22 år, 1 månad sedan 11 Medlemmar · 20 Svar
-
Getwet!
Jag har just köpt en RRD 276 från -98
vad anser du om orginal fenan på 31 cm? är den ok eller ska man uppgradera.. Jag ska köra med Gun M8 6,2 rigg och väger 85 kg.Hoppas på tryck i helgen så man får testa.
-
Hehe, jag kommer säkert att komma på någon bra ursäkt i så fall…
-
Det är väl den som heter 31 downvind va? Kan även vara en 31 spitfire beroende på att (om jag inte minns helt fel) blev ett byte just där runt 98-99. Spitfire är den senare modellen. Förvisso snarlika varandra och dom håller mycket hög kvalite men otroligt ÖMTÅLIGA! Minsta lilla islag och dom är kaputt………
Min erfarenhet på den brädan är att en 6.2 av den kalibern passar utmärkt med 31:an men du behöver ytterligare en mindre för de riktiga hårdvindsdagarna. Jag har kört den med 28 och 6.6 RX2 utan problem, huvudsaken är att det är ordentligt med tryck, det funkar inte i några 12-13ms. Brädan blir betydligt mer hanterlig i krabb sjö och hårdvind med 28:an.
Hoppas på vind nu till helgen……..kanske en tur till västkusten? SMHI ger 13-16ms väst. -
Svar till:
Det är väl den som heter 31 downvind va? Kan även vara en 31 spitfire beroende på att (om jag inte minns helt fel) blev ett byte just där runt 98-99. Spitfire är den senare modellen. Förvisso snarlika varandra och dom håller mycket hög kvalite men otroligt ÖMTÅLIGA! Minsta lilla islag och dom är kaputt………
Min erfarenhet på den brädan är att en 6.2 av den kalibern passar utmärkt med 31:an men du behöver ytterligare en mindre för de riktiga hårdvindsdagarna. Jag har kört den med 28 och 6.6 RX2 utan problem, huvudsaken är att det är ordentligt med tryck, det funkar inte i några 12-13ms. Brädan blir betydligt mer hanterlig i krabb sjö och hårdvind med 28:an.
Hoppas på vind nu till helgen……..kanske en tur till västkusten? SMHI ger 13-16ms väst.[/ QUOTE ]
Tackar!
när jag seglat in mig på brädan, så får det bli en 28 fena.
ser dåligt ut med vind här på ost kusten, till helgen
Logga in för att svara.