Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vilket control bar system är att föredra………

• anonym-anvandare

Medlem
    27 april, 2005 vid 21:14

Svar till:

Jag känner igen vibbsen.
    Det är och har alltid varit många som åpponerar sej när Recon nämns, bara för att Cabrinha har tagit patent,
    och alla vill naturligtvis vara minst lika bra.
    Det är alltid någon som tycker det finns bättre än Cabrinha. (bara det’ ger en del signaler)
    Verkar som alla som inte använder det är emot. Alla talar för sitt märke.
    Känns lugnast att slippa 5’te linan för min del, ett problem mindre .
    Tycker egentligen inget bra med patent, bäst om sporten kunde utvecklas fritt .

[/ QUOTE ]

men hur smart ar det att gora ett system som ar sa kansligt for sand som recon nar de flesta kitear pa sandstrander? lite sand sa fastnar bollarna och bommen e sne. sadar kul att undervisa med kan jag ju saga…
    en hel del som skippar recon och kor 5e lina pa sina Cabrinha 05-kites…
    recon ar ocksa det enda sakerhetssytem som lost ut for mig utan att jag velat det, skitkul mitt i ett hopp…

har inte kort med femte lina mer an nagra ganger men kanns ju som det har flest fordelar.
    *spinnande leash och en saker handlepass-leash
    *man kan fa ihop systemet i vattnet igen efter att man har lost ut det
    *oppnar inte quick-releasen kan man alltid dra i femte linan tills kiten trillar…
    *ett relaunch-system som funkar i den enda vind man behover det, 7-10 knots…
    *sen det dar med tunnare leading edge ocksa

staffan

• anonym-anvandare

Medlem
    27 april, 2005 vid 21:17

Svar till:

Jag känner igen vibbsen.
    Det är och har alltid varit många som åpponerar sej när Recon nämns, bara för att Cabrinha har tagit patent,
    och alla vill naturligtvis vara minst lika bra.
    Det är alltid någon som tycker det finns bättre än Cabrinha. (bara det’ ger en del signaler)
    Verkar som alla som inte använder det är emot. Alla talar för sitt märke.
    Känns lugnast att slippa 5’te linan för min del, ett problem mindre .
    Tycker egentligen inget bra med patent, bäst om sporten kunde utvecklas fritt .

[/ QUOTE ]

annars ar det ratt bra tankt teoretiskt iaf det har med recon2 med punchout pa stranden men sen ska saker och ting funka i praktiken ocksa…

staffan

• skanepaul

Medlem
    27 april, 2005 vid 21:23

Tvivlar på att någon av dem är bättre konstruerade än Advance kites inkl. OR…

• ric

Medlem
    27 april, 2005 vid 22:32

Svar till:

Vet att de skiljer sig avsevärt men ändå? Växer man ifrån leashbaserade system efter ett tag eller? Vad tycker panelen?

Cabrinha’s Recon Gen 2
    North’s Fifth Element
    Naish’s SSS eller Shift system

eller tidigare modeller:

Cabrinha’s Recon gen 1
    North’s Scepter

[/ QUOTE ]

när nu hälften av de som är sponsrade, återförsäljare eller de som bara hunnit testa en av dessa ovan nämda, svarar jag endast: förök få prova och själv testa dig fram till vilket säkerhetssystem, riggning och bom som känns bäst för din åkstil!! vad som känns bäst för dig kan ingen annan tala om för dig!

• walle

Medlem
    28 april, 2005 vid 05:37

Svar till:

Tvivlar på att någon av dem är bättre konstruerade än Advance kites inkl. OR…

[/ QUOTE ]
    du ar tydligen inte jämfört med OR…
    tveklöst dom bäst konstruerade och välsydda kitsen, och det e inte bara vad jag säger utan så gott som alla innom sporten!

(och konstruerade menar jag då sättet dom är byggda på! en konstruktion kan ju betyda nått helt annat,ex hur den uppför sig, och är då något som varje person har olika upfattningar om…)

• kallle

Medlem
    28 april, 2005 vid 05:46

OR verkar nice, ja. Självklart ska man bilda sig en egen uppfattning men att höra era åsikter får en juh att kunna begränsa urvalet en smula….. Blev en rätt hyfsad tråd ändå!
    Tack!

• anonym-anvandare

Medlem
    28 april, 2005 vid 07:07

Svar till:

OR verkar nice, ja. Självklart ska man bilda sig en egen uppfattning men att höra era åsikter får en juh att kunna begränsa urvalet en smula….. Blev en rätt hyfsad tråd ändå!
    Tack!

[/ QUOTE ]

Vilket system man tycker e bäst e ju personligt, det man själv har blir ju lätt det ”bästa”…

På OceanRodeo bommen har du alla möjligheter!
    Du kan själv välja hur du vill ha leashen: till en av styrlinorna, mittlinorna eller till en 5:e lina.

Du kan enkelt fästa suicide/hp-leash till vanliga leashen eller till en 5:e
    dessutom har du ett ”o-shit-handle”

och så har du alltid ”punsh out” det snabbaste/enklaste sättet att frigöra dig från kiten!

Men prova olika system och bilda dig en egen uppfattning, det som kan vara svårt e ju att vissa sysstem kräver en viss teknik och den har man kanske inte första gången…
    /walle

• matthias

Medlem
    28 april, 2005 vid 07:16

lyssna inte på okunniga, Slingshot-bommen e den bästa. prova den så förstår du. inget tingeltangel bara en grymt stabil bom med sjukt bra känsla. alla andra i princip e sladdriga. va fan ska man med säkerhetssystem till?

• skanepaul

Medlem
    28 april, 2005 vid 10:33

Och du har jämfört med Advance då? Jag har har inte jämfört med OR, jag bara tvivlar… smile.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    28 april, 2005 vid 11:31

Svar till:

Och du har jämfört med Advance då? Jag har har inte jämfört med OR, jag bara tvivlar… smile.gif

[/ QUOTE ]

japp! men det var ju -04 Advance…

• walle

Medlem
    28 april, 2005 vid 13:14

Svar till:

[/ QUOTE ]

japp! men det var ju -04 Advance…
    därmed inte sagt att Advance e sämre men dom slår fasen inte OR

Årets modell av Bronco´n är helt klart en av dom bästa kitsen i år, vilken som e bäst beror ju på vilken typ av åkare man e smile.gif

• skanepaul

Medlem
    28 april, 2005 vid 17:13

Bäst byggda då eller?

• Kjellorix

Gäst
    28 april, 2005 vid 17:31

Inlägg raderat av Kjellorix

• luuddee

Medlem
    28 april, 2005 vid 17:33

dubbla säkerhetssystem?!!!! min mormor har knappt de på sin rulator..

• biorno

Medlem
    28 april, 2005 vid 17:35

Som sagt, kvalitén på Advance känns knappt som OR slår, har du studerat hur pass bra det är? Visst att det blir på bekostnad av vikt etc etc men det är grym kvalite på allt ink. tyg, pumpleash, ventiler, sömmar m.m

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vilket control bar system är att föredra………

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.