Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vilket control bar system är att föredra………

• skanepaul

Medlem
    28 april, 2005 vid 17:38

Som sagt jag tvivlar, jag vill då också tillägga precis som ovan, att det är tyvärr på bekostnad av annat, särskilt på kites över 12m, när det ”pungar i” så kvittar det ju. Hur länge behöver en kite hålla egentligen???

• luuddee

Medlem
    28 april, 2005 vid 17:38

kan väl bara hålla med om advance.. palles kite kapa flaggstången och lite eller mycket grenar i trädet utan att gå sönder det minsta. cool.gif

• kaiser

Medlem
    28 april, 2005 vid 17:40

haha rör sig mormor Maja fortfarande?

Kommer du ihåg när vi tor bort reglaget för att maja inte skulle pilla på fläkten då vi gjorde pankakor?…jaja d var tider d…

• Kjellorix

Gäst
    28 april, 2005 vid 17:41

Inlägg raderat av Kjellorix

• luuddee

Medlem
    28 april, 2005 vid 17:47

sjukt meckigt med recon asså..

• kaiser

Medlem
    28 april, 2005 vid 17:52

väger inte allt meck på draken en del?

Tillbringade några dagar i norge med en gbg:are. Låt kalla honom contra-killen. Han kunde inte köra sin 19 ”lättvindsdrake” då jag och ludde körde eh 16 freestyle -04. Fick killen mot förmodan upp draken i luften blev han über direkt. Var ju iofs på snö, men ändå!

• walle

Medlem
    28 april, 2005 vid 19:13

Svar till:

Bäst byggda då eller?

[/ QUOTE ]
    egentligen kommer allt det här under fel tråd, det var ju Bom/säkerhetssystem han frågade efter…

Men jag tycker inte Advance gör bättre byggda kites, hur dom e att köra på kan jag inte uttala mig om eftersom att jag inte fått tillfälle att testa någon själv(du som e teamrider får promota hårdare Björn… ser fram mot att testa både Advance och JN!)Men jag har ju sett dom ett flertal gånger på nära håll!

Jag har svårt att se att man kan göra kites med bättre kvalitet utan att det blir ”overkill”…
    OceanRodeo har till i år lättat konstruktionen avsevärt men den e förstärkt där det behövs, inte på ”onödiga ställen”.
    och äntligen har dom struttar i stället för lattor i tipparna smile.gif

Jag kan inte uttala mig om Advance 2005:or för dom har jag inte sett på riktigt!
    Men ni måste hålla med om att det var en del onödigt, som ger extra vikt, på 2004:orna…

Observera att jag aldrig menat att Advance har sämre kvalitet på sina kites, eller att dom skulle vara dåliga i luften!
    Tvärt om så ser dom bra ut av det jag sett!:)

och dom flesta verkar ju nöjda med den, den enda som sa att den var dålig var väl Hugo men han dissade ju allt annat än EH och Cabrinha…

• skanepaul

Medlem
    28 april, 2005 vid 20:14

Helt fel tråd ja…Men det enda jag ville poängtera är att kitesen egentligen inte behöver byggas för att hålla i 4-5 år, efter 2 år är dem ju gamla, så det är ju bättre att satsa på låg vikt, just nu , tycker jag varjefall.

• walle

Medlem
    28 april, 2005 vid 20:19

…OR -05 e lätta och tåliga!

lite som att äta kakan och ha den kvar grin.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    28 april, 2005 vid 20:31

Walle eller någon annan .
    Finns det ingen som fått tjuv utlösning med ”punch outen”?
    Har sett det hända en gång och det såg inte ut som masage.
    Peter

• walle

Medlem
    28 april, 2005 vid 20:48

Jag har fått det själv på -03 bommen jag hade
    Till -04 kom det ”shock absorber” som förhindrade det… finns att köpa löst till dom gamla.

Nu i år så går det att justera hur hårt/långt du behöver trycka för att den ska lösa ut.

Jag skiftade lite mellan olika bommar(märken) förra året men nu kommer jag endast köra på den nya Joystick bommen, jag tycker den e kanon!

• skanepaul

Medlem
    28 april, 2005 vid 20:48

Men Primadonnan spöar skiten ur dem… cool.gif

• luuddee

Medlem
    28 april, 2005 vid 20:51

ska jag va ärlig.. om primmadonnan så var drkaen jevlit bra faktiskit.. men bommen va skit..

• walle

Medlem
    28 april, 2005 vid 20:53

Svar till:

Men Primadonnan spöar skiten ur dem… cool.gif

[/ QUOTE ]

Kan inte uttala mig om det… han inte prova den innan vinden avtog och primmadonnan fläkte ut sig i tallen wink.gif

Men snackar vi välsydd/tillverkad så ligger den faktiskt efter OR och Advance!

Men jag gillar designen på den, den e en av dom coolaste i år!
    Att dessutom en svensk åkare rockar loss på den runt om i världen sänker ju inte statusen på den smile.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    28 april, 2005 vid 20:59

Svar till:

väger inte allt meck på draken en del?

Tillbringade några dagar i norge med en gbg:are. Låt kalla honom contra-killen. Han kunde inte köra sin 19 ”lättvindsdrake” då jag och ludde körde eh 16 freestyle -04. Fick killen mot förmodan upp draken i luften blev han über direkt. Var ju iofs på snö, men ändå!

[/ QUOTE ]

har samma erfarenhet. kunde inte kora contra 16 pa kitemassan i cabarete men EH 12kvm gick skitbra…liksom, vad ar da poangen med kiten?

staffan

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vilket control bar system är att föredra………

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.