Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilket freeridesegel skulle vara mitt ultimata?

• spray

Medlem
    21 april, 2010 vid 12:54

Sen undrar jag om jag kan använda min gamla goya mast från -07 med 75% kol till tex. ett v8 från 2009, (förutsatt att det är rätt längd på masten dvs)

• rasmus_w

Medlem
    21 april, 2010 vid 13:59

Som vanligt: När du köper segel, se till att du har råd med masten.

• tim-eriksson

Medlem
    21 april, 2010 vid 19:33

Äh… Behåll din Goya från 07! inte kan det vara i sådant dåligt skick!?

Köp en 5.7 eller dylikt istället…

• bicless

Medlem
    21 april, 2010 vid 21:16

Jag tror Goyamasten kan passa en V8:a men bästa är om du kan provrigga eller få öppet köp på nått sätt. V8:an är ibland känslig för master med för hård topp så bästa är att testa. Cambernarna skall rotera smidigt när det är lagom twist i toppen.

Vill du att seglet skall hålla länge så har du Sailloft som alternativ. De verkar hålla längre än de flesta med trippelsömmar och trippellamineringar i underliket. Dessutom ruskigt mycket power. Maila om du vill ha pris på ett sailloft, vi har både beggade och nya i lager. Även detta segel borde passa din goya mast fint.

• pgvirtual

Medlem
    22 april, 2010 vid 09:32

Det blir helt vansinnigt när den som ställer frågan pantar på informationen. Kanske Spray själv kunde berätta:
    – Vilken brädmodell och årsmodell det är (så vi slipper gissa)
    – Vilken längd det är på masten från Goya (som tydligen kommer att vara Spay’s enda mast)
    – Vad planen är med FXR 6.5:an, är det nya seglet en ersättare, eller ett komplement?
    – I vilken skick är FXR:en, kommer den att hålla i många år än, och är den tänkt att vara grundbulten i segelgarderoben? Ett utslitet freeride segel från 2007 låter ganska osannolikt.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilket freeridesegel skulle vara mitt ultimata?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.