Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing vilket segel går igång i lägst vind

• vilket segel går igång i lägst vind

Publicerad av oskie på 2 april, 2003 vid 19:40

Vilket segel går igång i lägst vind, Neilpryde Raf Jet 7.4, Supernova 7.5, Diablo 7.4, Simmer Zero Five 7.5, Fly 7.4 eller Zero Seven 7.6? Kan man säga något generellt om typen av segel, att t.ex. freeride går igång vid lägre vind än freerace cam (eller kanske tvärtom)?

anonym-anvandare svarade 22 år, 7 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • martin

Medlem
    2 april, 2003 vid 21:30

Jag har inte testat alla segel du nämner, men jag satsar en slant på ZeroFive. Jag körde det en del förra sommaren och jag var mycket förvånad över hur tidigt det planade flera gånger.

• anonym-anvandare

Medlem
    2 april, 2003 vid 23:19

Dom segel du nämner är väldigt snarlika varandra just vad det gäller planingströskel och prestanda. Du kommer inte bli besviken vilket av dom du väljer.
    Har testat Raf Jet en hel del och resultatet är en fullträff. Kan bara rekommendera det både vad det gäller kvalitet, tidig planing och hur mycket vind seglet tål.
    // Andreas S-66

• oskie

Medlem
    3 april, 2003 vid 05:15

Ok, tack för det! Är det sant som dom säger att Simmer är svårriggat och svåra att trimma? (Jag har bara ett NP Supernova och det är hur lätt som helst att rigga.)

• anonym-anvandare

Medlem
    3 april, 2003 vid 05:51

Skulle gissa att det är supernovat eller zerofivet som går igång tidigast pga att de är de lättaste. Men ganska snart går nog de andra förbi. Har både N.P. och Simmer och håller med: N.p. är hur lätt som helst men Simmert kräver lite mer. Kanske är mer känslig för rätt mast vad vet jag.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing vilket segel går igång i lägst vind

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.