Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vilket vindomfång passar en x2 10m2?

• malmsten

Medlem
    7 augusti, 2003 vid 08:33

Svårt det där med vindhastighet men jag körde Nasih X2 10m2 som min första kite i sydafrika i 4-5 månader. Skulle gissa (jag mätte ju nästan aldrig vinden med vindmätare) att den kör bra mellan 8 och 15 m/s.
    Riktigt svinkul är den mellan 10 och kanske 14 m/s.

Jag har en begagnad X2 2002 10m2 i superbra skick till salu om du är intresserad. Byter pga av att jag nu kör f-one rakt igenom, inte för att jag inte gillar X2an.

mvh
    /Jonas 070-7309199

• stellan

Medlem
    7 augusti, 2003 vid 08:38

Låter intressant. Vilket pris och var är den?

• Anonym

Gäst
    7 augusti, 2003 vid 09:40

Storleken på brädan samt vikten på åkaren spelar in en hel del oxå.. glöm inte det 🙂

• malmsten

Medlem
    7 augusti, 2003 vid 10:08

Storleken på brädan spelar inte så stor roll i det vind registret om den inte är en ren nybörjar bräda som inte funkar i mycket vind. Om man sätter pads och straps rätt och brädan har en shape som planar någesånär tidigt och samtidigt funkar med mycket tryck så är det samma vindrange tror jag, men självklart är det som alltid roligare med ”rätt” bräda.

Jag väger straxt över 80 kilo och kör på Cyclone TT brädor mellan 120 och 155.

Kiten kostar 6500:- med bom och linor och finns i stockholm.
    Frakt inom sverige ingår såklart. Ring om det är intressant. Drar till USA om 2-3 veckor för resten av året.

mvh
    /Jonas – 070-7309199

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vilket vindomfång passar en x2 10m2?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.