Senaste nytt Forums Vind i seglena på Gotland

• Vind i seglena på Gotland

Publicerad av calle_kuling på 1 september, 2003 vid 20:07

Japp, idag gick Katthammarsvik av i den nordostliga vindën. Körde 6.7 som blev något överriggad å polaren körde 6.2. Det gick att dra iväg på långa repor på ca 2 sjömil och vågorna visade sin fina sida och bjöd upp till dans. Fyra timmar han det bli innan skymningen började lägga sig över viken och händerna blivit lite hud fattigare. Men fi satan va najs!!

cambo svarade 21 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • calle_kuling

Medlem
    1 september, 2003 vid 20:13

ahh,, shekkade Foreca nyss och det ser ut att kunna bli lite surf imorrn med!!.. livet är härligt! smile.gif

• calle_b

Medlem
    1 september, 2003 vid 21:25

Tyst nu. Här sitter man i ekorrhjulet, men det är inte så farligt…. Börjar vänja sej. Jag och en polare har redan bestämt oss för att komma ner när det brallar i! Jag va mycket på Fårö runt Ekeviken o sån´t men fick ingen riktig pangbra dag. Är gärna sugen på lite revanch… Självklart kom vinden och vågorna samma dag som jag åkte hem, och fortsatte 4 dagar till…. confused.gif

Summan av soppan: På g när det kommer vind! smile.gif

ha d gött

• calle_kuling

Medlem
    1 september, 2003 vid 21:37

Asså, otur kanske.. Och vi hade kanske tur, men det kändes verkligen som att det skulle blåsa för lite, ändå drog vi dit foreca lovade lite extra vind, det ökade dessutom lite som det skulle göra. Så genom benhård bevakning av prognoserna och bil så tror jag gotland är en guldgruva! Om några dagar kanske har jag körkort så..!

Vill bara locka fler sourfare till vårt idylliska kalkrev smile.gif Dessa tider, dessa tider.. ojoj

Party on dudes! wink.gif

• calle_b

Medlem
    1 september, 2003 vid 21:45

Jag upplevde Gotland för första gången nästan exakt för 2(3?) år sedan.. Jag vet vad du skriver om.

Grattis till körkortet!!! smile.gif (iförväg asså) smirk.gif

• cambo

Medlem
    1 september, 2003 vid 22:42

Ingen risk det blåser på västkusten ialla fall mad.gif

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vind i seglena på Gotland

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.