Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindfråga Hurghada

• Vindfråga Hurghada

Publicerad av maca på 3 mars, 2008 vid 13:10

Hej,
    Någon som vart i Hurghada och surfat och som har koll på om man ska stirra sig blind på grundvinden eller om det räcker med sol och värme för vind?

Åker ner imorgon 4/3 och grundvinden lyser med sin frånvaro 🙁
    Bräda bokad för en vecka, men surt att ta ut den om det blir punka.
    Sol och varmt ser det iaf ut att bli 🙂

Oregistrerad svarade 17 år, 8 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • planing

Medlem
    3 mars, 2008 vid 16:17

Jag ska ner till Safaga den 7:e och jag blir inte riktigt klok på vinden…

Om man tittar på http://www.club-mistral.com/en/destinations/weather/11/ så har det varit över Bft 4 de senaste 20 dagarna, med en medelvind på 5 bft.

Om man däremot tittar på http://www.windguru.cz/int/index.php?sc=42171 så är det bara mellan 3 och 4 bft mest hela tiden, om det inte är ännu lägre… Medelvinden är på sin höjd 2 bft.

Vem ska man lita på?

• maca

Medlem
    3 mars, 2008 vid 17:36

Jag hoppas på att det är lokala vindfenomen pga skillnad i vatten-/ökentemperaturen på surfställena – á la Haga park. Jämförelsevis så framgår det sällan att det är surfbart på Haga enligt SMHI´s prognos, men ändå kan det rocka med 12 m/s vid 14-tiden.

Förutsättningarna i Hurghada denna vecka är ca 23 grader i vattnet och uppåt 29-30 grader i luften till helgen – borde bli någon form av ”sjö-/ökenbris” åtminstonde

• Oregistrerad

Gäst
    4 mars, 2008 vid 06:56

Dessvärre kommer brisen på nätterna där. Hoppas ni får riktig blåst istället!
    Härligt att komma dit är det i vilket fall som helst och upplevelserna på korallreven är ju en närmast guddomlig upplevelse. Ha de`!

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications