Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Vindmätare
-
Vindmätare
Publicerad av walle på 7 juni, 2003 vid 18:33Någon som vet om en bra och billig vindmätare?
såg att budgetvarianten hos Clasohlson utgått…anonym-anvandare svarade 22 år, 4 månader sedan 3 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
oh, shit… har den?
funkar skitbra iaf!
visar iåf ca 1m/s mindre än va d blåser på riktigt!! -
jag tycker det är rätt onödigt med vindmätare, det blåser ju inte mer för att du har en direkt. går det så går det.
-
Det finns en vindmätare som heter ”ventimeter” den är helt mekanisk och har kompass, kostar runt 300 på watski tror jag. Nackdelen är att minsta vinstyrka den kan visa är 2m/s, men då kan man ändå inte kita.
/Andreas
-
Silva har en gul och en blå som heter ”windwatch” (tror jag) den används till segelbåtar och visar rätt hyffsat… dessutom är allt väl kappsat och vattentätt och går inte sönder så lätt, den är lite och smidig.
Kostar tyvär 12-1500:- i budgetmodellen men den varar tills man slarvar bort den :- ) Finns att köpa på kjell & Co och diverser skeppshandlare (typ watski)…
-
Watski har en för ca 350spänn. Den är liten rund och mkt hållbarare är ventimetern. Visar vinden i 3-5 olika hastigheter. Kommer tyvärr inte ihåg vad den heter men finns på samma sida precis ovanför ventimetern i deras katalog. Står att den vänder sig till vindsurfare. Liten smidig hållbar.
Jag har beställt en, nybörjare som man är så har man ju inte direkt koll om det blåser 3 s/m eller 9s/m.
Blåbär jag vet 🙂Såg bilderna som Pan knäppte från ”sommarstormen” fan va ni är bortskämda med bra spots där nere…
Henke/Uppsala
-
Ok, men du var väl ute körde? Måste vara en bra kick i det vädret.
Hursomhelst så är ni alllafall bortskämda med spots där nere
Logga in för att svara.