• newold_surfer

Medlem
    27 augusti, 2003 vid 13:35

Fukta långfingret å sprätt upp det i vinden, eller lär dig tolka vimplar å flaggor, se på trädkronor, å lär dig läsa av gässen på vatnet (om det blåser så mycket), kostar ingenting…

Annars testade jag en Silva vindmätare som funkade hyffsat, kostade runt 800:-

• endy

Medlem
    27 augusti, 2003 vid 13:51

Även Clasohlson har en, tror några på steffo har provat den med ganska gott resultat, den kostar 399 tror jag.

• lars_k

Medlem
    27 augusti, 2003 vid 13:54

Jag har Clasans för 399. Använder den jämt. Stabil sak.

• endy

Medlem
    27 augusti, 2003 vid 14:00

Kongo Det BLÅSER i ringenäs NW 14-18 grin.gif
    Jag drar dit så fort lidandet på jobbet är över…

• sunken

Medlem
    27 augusti, 2003 vid 14:03

Vilken vindmätare rekommenderas om det ska kopplas till någonslags server? Vad går det lös på då?

• lars_k

Medlem
    27 augusti, 2003 vid 14:31

Åfan… tylosand.net ser bra ut. Hinner nog inte ner innan det lägger sej vid 20-tiden (enl DMI). Skär sönder nån våg åt mej också =)

• endy

Medlem
    27 augusti, 2003 vid 20:24

Jag blev själv blåst på konfekten *fan* kom ner…ja de kör väl 5,7 och stor bräda…en halvtimma senare var det typ 7,5 det sög big time

• lars_k

Medlem
    28 augusti, 2003 vid 08:47

Surt. Så snabbt som det lågtrycket pep förbi tänkte jag att det inte var lönt att bry sej. Blev väl för nordligt också för att det skulle bygga vågor att tala om?

• endy

Medlem
    28 augusti, 2003 vid 08:51

Ja mitt på dagen var det säkert bra, det seglades nere vid revet, då går man i längre ned vid frösakull, secret spot wink.gif
    Så det var lite väl nordligt, men revet bildar shyssta vågor dock blir det ju bättre om det får ligga på väst och sedan vrida över mot WNW-NW

• lars_k

Medlem
    28 augusti, 2003 vid 09:25

OK. Där missade man något alltså. Fasen.
    Har gått i vid Frösakull en gång. Hittade en parkering men fick bära grejerna en bit på en stig med plankor på. Något söder om revet. Är det där kanske?

• endy

Medlem
    28 augusti, 2003 vid 09:28

You got it man cool.gif

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications