Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Vindmätare i Klagshamn?
-
Vindmätare i Klagshamn?
Publicerad av clemens på 31 maj, 2004 vid 09:34Finns detta att tillgå?
adde svarade 20 år, 11 månader sedan 9 Medlemmar · 14 Svar -
14 Svar
-
http://www.frv.dk/ifm/oceanografi/oceandata/graphs/1040_dk.htm
Drogden fyr, den man ser någon mil ut. Så man ska nog lägga till brisen, eller?
-
Var det vind i Klagshamn i helgen?? Funderade på att åka ner men det såg ju inte så bra ut så vi hoppade det.
-
Igår seglades det 4,2-4,7 runt 30 seglare på vattnet och järnet var det!
-
När är klagshamn bäst? Funderar på att ta en veckas surfsemester till malmö.
-
Går brisen igång på västlig grundvind i Klagshamn? Det skall ju bli lite vind i helgen men kanske inte riktigt så bra som man hoppas. Kanske idé att sticka ner om Malmö skall få stor sol…..
-
Väger 74 kg och körde 5.3 hela dagen på en 85-liters Original Wave-bräda. Had inga problem med detta, men vid vissa tillfällen var det lite överriggat…
-
Jag tror inte att det fungera på västligt. Men fråga localsen.
En sak som är positiv. Om ett högtryck parkerar över Götaland så blåser det ostligt i ”underkant” på det (vinden snurrar ju medurs runt ett högtryck).
Dvs. högtryck = sol,
högtryck=ostligt i Klagshamn,
högtryck=varmt.
Det ger: ostligt+sol+varmt = BRIS!/Staffan
-
Perfa.. Får se hur det blir i helgen. Kanske blir bättre här uppe om det är västlig där nere.
-
I helgen letar vi spots på norra västkusten! Västligt med mer vind på Skagerak. Kan ju hoppas på lite sjöbrisförstärkning på något ställe också.
Skall kolla runt på lite sidor. Har för mig att Lysekils surfklubb har en del info. Sedan har jag ju snott farsans sjökort… Även lantmäteriets kartor är bra: http://www.lantmateriet.se
/Staffan
-
Svar till:
Väger 74 kg och körde 5.3 hela dagen på en 85-liters Original Wave-bräda. Had inga problem med detta, men vid vissa tillfällen var det lite överriggat…
[/ QUOTE ]
Förstår om du stundtals var överriggad…Jag väger 72 kg och körde 4.4 hela dagen på en 93-liters bräda. Det minsta seglet jag såg på vattnet den dagen var ett Crossover 3.7!!
Logga in för att svara.