-
Vindmätare i Långedrag (Gbg)
Tjena
En komplett väderstation finns nu i Långedrag med information om bl.a. vindstyrka och riktning. Uppdateras var 5:e minut.
mvh
Jonas Hörnstein
Logga in för att svara.
Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Vindmätare i Långedrag (Gbg)
Tjena
En komplett väderstation finns nu i Långedrag med information om bl.a. vindstyrka och riktning. Uppdateras var 5:e minut.
mvh
Jonas Hörnstein
Perfekt! Har samma fundering som föregående talare, står den fritt för alla vindriktningar eller är den något skymd för någon vindriktning?
Jag har egentligen inget med vindmätaren att göra, utan det är några kollegor till mig som har satt upp den. Enligt dem sitter mätaren på ett hustak och vinden kommer åt bra i alla riktningar, möjligen något sämre vid sydostlig vind. Igår visade den dock SO 12-14 m/s och jag hade lagom tryck i 4.2an så det verkade stämma. De funderar ändå på att flytta upp mätaren i en mast så det borde bli ännu bättre framöver. Mer information kommer att finas på deras hemsida.
/Jonas
Bra. Jag har aldrig förstått varför man lägger pengar på en väderstation och sedan hänger den i busken (som Apelviksmätaren…skymd vid NV).
Logga in för att svara.
Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.
Hantera pushnotiser