Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › vindmätare ?? vilken är bäst
-
vindmätare ?? vilken är bäst
Publicerad av yrv på 20 augusti, 2004 vid 18:06har hittat en vindmätare på klas ollson kan man lita på den eller ?? var kan man annars köpa ??
pjoter svarade 20 år, 8 månader sedan 13 Medlemmar · 28 Svar -
28 Svar
-
VAKNA!!!
det är inte första gången denna fråga kommer
2:a gången på en vecka tror jag… -
-
Alltså,
jag har en från Clas Olsson och även om den kanske inte visar direkt korrekt, beroende på hur och var du står etc när du mäter så ger den en bra indikation.
Borde räcka, speciellt när vi talar svaga vindar runt 5-5.5 m/sEller?
/H
-
Svar till:
har hittat en vindmätare på klas ollson kan man lita på den eller ?? var kan man annars köpa ??
[/ QUOTE ]
e det lönt lär inte blåsa mer för att du har en dassig vindmätare som ändå alltid visar fel
-
Nej det är det definitivt inte håller helt med Rambo! Köp en som visar rätt i stället. En sådan har jag och den har jag haft mycket nytta av speciellt i början. Och när det blåser 10 m/s eller mer. Bra säkerhets grej.
-
du kan köpa min silva om du vill. Funger bra men använder den sällan. Avände den mycket när jag var nybörjare.kör på känn istället nu. nypris 600:-. du får den för 400:-.
-
silvas vindmätare suger väl?
verkar som att windmaster2 från gun är en aning bättre -
Svar till:
verkar som att windmaster2 från gun är en aning bättre[/ QUOTE ]
ja det såg du ju i dag -
Svar till:
[/ QUOTE ]
ja, min e till salu för en 500ing(ev. byte cheeseburgare), då ingår barometer, termometer och höjdmätare som också suger…
/dave shapa august -
Nej Silvas vindmätare är hur bra som helst den funkar utmärkt det är bara det att den andra är lite bättre. Så skall man ha en ny ta inte Silvas eftersom dom har ungefär samma pris. Vill man ha en billig bra vindmätare så passa på att ta en beg. Silva brukar ha bra pris på dom här.
-
ja, du har rätt den är bra, enda felet är att den visar fel.
Logga in för att svara.