Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Vindprognos inför Wave Classic 007
-
Vindprognos inför Wave Classic 007
Publicerad av andersbq på 28 augusti, 2007 vid 18:32Nu börjar man kunna spå vädret inför kommande helg, och efter att ha rört omkring med pinnen i komposten kan jag nu gissa att det kan bli ganska rejält med västlig vind på söndagen.
(Det är ett rejält lågtryck på gång in över mitten av Norge och om dess bana inte blir mer nordlig än så kan det bli uppåt 15 m/s väst som nog vrider mot NV på slutet av dagen. Lördagen ser dock tunn ut.)surfslusken svarade 17 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
Konstigt, enligt min kaffesump ska det bli växlande 1-5 m/s och duggregn hela helgen.
-
Men vem hade mest rätt i lördags, när alla innan sålde ner apelviken utom jag. Den kvällen var enligt vissa ”episk”, när vridet mot norr kom!
-
Jag måste ge andersbq en poäng där. Lördagen såg bra ut. Jag tror också på helgen.
-
jonatan;409624 wrote:Apelviken har väl aldrig varit bra??
:confused2: Apelviken har varit bra många gånger. Ett av Sveriges bästa spots enligt mig och jag har provat ett antal. Visst är inte vinkeln alltid den bästa men i lördags och söndags var den helt ok. Det är min personliga åsikt.
-
Apel är ett bra hoppställe. Vågorna ställer sej vertikalt och fint.
Vågridningen är däremot inte mycket att ringa hem till morsan om… -
Hoppställe-snoppställe.
Jag har aldrig ringt hem till morsan om nåt vågställe.. Jag kanske inte hittat nåt tillräckligt bra än?
-
@gurra1978 409704 wrote:
:confused2: Apelviken har varit bra många gånger. Ett av Sveriges bästa spots enligt mig och jag har provat ett antal. Visst är inte vinkeln alltid den bästa men i lördags och söndags var den helt ok. Det är min personliga åsikt.
Du har aldrig haft en bra åsikt Gurra!
-
Med lite nya väderdata i kompostbotten, gissar jag att 12m/s nordvästvind inte kommer förrän på måndag. Men söndag är det i allafall ca 10 m/s väst hela dagen. Vilket borde kunna bjuda på lite hopp iallafall…
-
Oregistrerad
Gäst30 augusti, 2007 vid 19:30ha ha Apelviken ni skojar , när var det bra där ??
-
Reviderad prognos, rakt onshore på söndag. 12-14 m/s WSW. vrider på em mot väst.
-
@Oregistrerad 410185 wrote:
ha ha Apelviken ni skojar , när var det bra där ??
Näe, de e så sant. Sist man såg ett par bara toppiga bröst i Apelviken va sent 90-tal! Nästa surfresa blir till Ibiza, tror en långhelg räcker.
Logga in för att svara.