Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Vindregister?
-
Vindregister?
Publicerad av smellslikeroses på 20 augusti, 2011 vid 19:15Hur känner ni att de vindregister som finns för er kite stämmer? Har nämligen en 10a North Rebel vilket ska funka upp till 30 knop och så har jag en 7a RRD Obsession som ska funka upp till 28 knop enligt tabell… öhh okej? Är min sjua med andra ord meningslös?
smellslikeroses svarade 14 år, 2 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
Kör min rebel 10 mellan 6-10 msk sen byter jag till min rebel 7 upp till 14 -15 msk !
-
De måste ha varit lite väl ambitiösa när de skrev den tabellen… Känner också att man vill byta vid 10 m/s, hur mycket väger du? Blev nämligen lite paff idag när jag var ute och åkte med 7an och kände mig precis i kanten underriggad så jag bytte till 10an men då var jag också underriggad! Antingen dog vinden på några minuter eller så vet jag inte vad…
-
Det var nog vinden, den dog snabbt igår för jag antar att du körde söder om Götet nånstans. Samma sak hände mig när jag bytte från 9 till 13. Annars skulle jag kolla riggningen på 10an så det inte är nått tok där.
-
smellslikeroses;666567 wrote:Hur känner ni att de vindregister som finns för er kite stämmer? Har nämligen en 10a North Rebel vilket ska funka upp till 30 knop och så har jag en 7a RRD Obsession som ska funka upp till 28 knop enligt tabell… öhh okej? Är min sjua med andra ord meningslös?
”Funkar” att köra men men det lär ju inte vara kul. När man kört ett tag blir man kräsen och vill helst vara perfekt riggad alltid. 2 kvadrat skillnad mellan varje kite är bäst.
-
Måste ha varit vinden som ni säger… tack för att ni gjort mig lite klokare angående detta!;)
Logga in för att svara.